ארה"ב מחזירה את הסנקציות על איראן. בישראל מברכים

נשיא ארה"ב טראמפ הודיע כי החל מהלילה בחצות יוחזרו הסנקציות הכלכליות על איראן ו'ייאכפו בתקיפות'. בישראל מברכים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/18 19:23 כה באב התשעח

ארה"ב מחזירה את הסנקציות על איראן. בישראל מברכים
דונלד טראמפ , צילום: אמיר לוי פלאש 90

ארצות הברית תתחיל לאכוף החל מהלילה בחצות את הסנקציות המחודשות על איראן. הסנקציות, שהוסרו במסגרת הסכם הגרעין אך חודשו לאחר החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ לפרוש מההסכם, נועדו למנוע מאיראן לרכוש דולרים אמריקניים, לסחור במתכות, בפחם, בתוכנות תעשייתיות ואף צפויות לפגוע בתעשיית הרכב שלה. בנובמבר צפויה ארה"ב לפתוח בסבב נוסף של סנקציות, המכוון נגד מגזר האנרגיה ומטרתו לפגוע בייצוא הנפט מאיראן.

גורמים בממשל האמריקני אמרו בתדרוך לכתבים כי הסנקציות ייאכפו בתקיפות ואין ספק כי הן יפגעו בכלכלה האיראנית. עם זאת הוסיפו הגורמים כי הנשיא טראמפ מוכן להיפגש עם גורמים בממשל האיראני "בכל עת".

ראש הממשלה נתניהו בירך על החזרת הסנקציות ואמר: 

"אני מברך את הנשיא טראמפ ואת הממשל האמריקני על ההחלטה החשובה להטיל סנקציות על איראן. זה רגע חשוב לישראל, לארה"ב, לאזור, לעולם כולו. הוא מסמל את הנחישות לבלום את התוקפנות האזורית של איראן וגם את התוכניות המתמשכות שלה להתחמש בנשק גרעיני. אני קורא למדינות אירופה, שמדברות על עצירת איראן, להצטרף למהלך הזה. הגיע הזמן להפסיק לדבר, הגיע הזמן לעשות, זה בדיוק מה שארה"ב עשתה וזה מה שאירופה צריכה לעשות".

גם שר החינוך נפתלי בנט הצטרף לברכות ומסר: "מברך את הנשיא טראמפ על עמדתו האמיצה נגד איראן. הסנקציות יהוו שיעור לרוחאני ולעולם כולו. איראן צריכה להפסיק להפיץ שנאה וטרור במזרח התיכון"