שנה לאחר רב המשטרה: דרישת ארדן להכנסת השוטרים ל"מי שברך"

השר לביטחון הפנים ציין בפנייתו לרבנים הראשיים כי "השוטרים מוצבים בחזית הלחימה לא פחות מחיילי צה"ל". פניה דומה נעשתה לפני כשנה על ידי הרב רמי ברכיהו וזכתה לעידודו של הרב דוד לאו, אך לא תפסה בציבור

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/06/18 08:38 כ בסיון התשעח

שנה לאחר רב המשטרה: דרישת ארדן להכנסת השוטרים ל"מי שברך"
ביקש לצרף גם אותן לברכת החיילים. ארדן, אלשיך ושוטרות, צילום: פלאש 90. מאיר ועקנין

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, פנה לאחרונה לרבנים הראשיים וביקש שישלבו את שוטרי ישראל בברכת החיילים הנאמרת בכל שבת. דרישה דומה נענתה בעבר על ידי הרב דוד לאו לאור פנייתו של רב המשטרה.

"השוטרים מוצבים בחזית הלחימה לא פחות מחיילי צה"ל", כתב ארדן כפי שפורסם הבוקר (ראשון) ב'ישראל היום' וציין כי "השוטרות והשוטרים שלנו נמצאים בחזית המאבק בטרור, ולצערנו משלמים את המחיר היקר מכל".

השר הוסיף כי "בשנים האחרונות התוודענו כולנו לגבורתן של הדר כהן והדס מלכא ז"ל ולשוטרים נוספים, שהצילו חיים והקריבו עצמם בהגנה על ביטחון המדינה, ולכן מתבקש וראוי שבבתי הכנסת יישאו תפילה גם לשלומם ולביטחונם".

הרב רמי ברכיהו כותב אותיות בספר התורה שהוכנס לתחנת אשקלון

שיגר בקשה דומה בעבר. רב המשטרה, רב רמי ברכיהו, משמאלצילום: דוברות המשטרה

יש לציין כי בחלוף השנים עודכנה הברכה, שתחילה כוונה אך ורק לחיילי צה"ל, והמילים "אנשי כוחות הביטחון" נוספו לנוסח המקורי שחובר בשנותיה הראשונות של המדינה על ידי הרב שלמה גורן.

לפני כשנה פורסם כי רב המשטרה, הרב רמי ברכיהו, פנה לרב לאו בבקשה להוסיף התייחסות מפורשת לשוטרי משטרת ישראל בברכה למען חיילי צה"ל ולא להסתפק רק באזכור אנשי מערכת הביטחון. עם זאת, יתכן ומאחר והשינוי לא כל כך תפס ניסה השר ארדן לרתום בשנית את הרבנות הראשית ליוזמה, בתקווה שבפי מתפללי בית הכנסת תהיה שגורה גם התפילה לשלומם של השוטרים.