ארבע שנים לצוק איתן: מאות לוחמים החזירו את אות המערכה

בטקס מיוחד שנערך מול מעון ראש הממשלה בירושלים, שבו השתתפו גם חבריהם של אורון שאול והדר גולדין, פנו הלוחמים לנתניהו ואמרו: "מפקידים בידיך את אותות המבצע עד אשר ישובו אחינו לנשק הביתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/18 22:35 כה בתמוז התשעח

ארבע שנים לצוק איתן: מאות לוחמים החזירו את אות המערכה
לוחמי "צוק איתן" מחזירים את אותות המערכה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

יותר מ-400 חיילים וקצינים של צה״ל שלחמו במבצע ״צוק איתן״ השיבו הערב (א') את אות המלחמה לראש הממשלה בנימין נתניהו. בטקס מיוחד שנערך מול מעון ראש הממשלה בירושלים השתתפו כ-30 מהחברים לנשק של סגן הדר גולדין וסמ״ר אורון שאול שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס בעזה. 

הלוחמים אמרו בטקס כי "מבצע ׳צוק איתן׳ לא נגמר עד שישובו אורון והדר״. סמ״ר אור כהן מיוזמי המכתב, שהתגייס עם הדר גולדין ושירת איתו בפלס״ר גבעתי, אמר ״היום, לפני ארבע שנים נפתח מבצע 'צוק איתן'. מעבר להיותו מערכה צבאית, 'צוק איתן' הוא מערכה מוסרית שבבסיסה המשפט: 'להיות עם חופשי בארצנו' – צה״ל יצא למבצע תוך נכונות של כל חייל לסכן את חייו כדי להגן על אזרחי ישראל ולדאוג לכך שנחיה כעם חופשי.

"גם היום בפינו קיימת אותה אמירה ערכית: ברצוננו להיות עם חופשי בארצנו  ולחיות עם ערכים כמו ערבות הדדית, רעות, אמת וחתירה לשלום כמצפן ערכי. אבל, ארבע שנים לאחר פתיחת מבצע 'צוק איתן' ואיננו יכולים לשקוט כל עוד ערכי הבסיס של החברה שלנו מופרים".

לדבריו, אנחנו כאן כדי להזכיר לראש הממשלה ולשרי הקבינט המדיני-ביטחוני שמבצע 'צוק איתן' לא תם עד שישובו סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, שלחמו בשליחותם.

״אנחנו, חיילים בעבר ומילואימניקים בהווה, התגייסנו בידיעה שקיים הסכם לא-כתוב בין המדינה לחייליה לפיו אנחנו מגנים על גבולות המדינה ועל אזרחיה ואילו המדינה דואגת להשיבנו לאחר המערכה, כשאנו חיים או לא חיים. ההסכם הבלתי-כתוב בין החיילים ובני-משפחותיהם לבין המדינה נמצא כעת, ארבע שנים לאחר פתיחת מבצע צוק איתן, במבחן.

״על כן, אנחנו פונים לראש הממשלה - ׳אדוני ראש הממשלה, אנחנו מפקידים בידיך את אותות מבצע צוק איתן עד אשר ישובו אחינו לנשק הביתה. רק כאשר ישובו נוכל לסיים את המערכה".