"אף מחבל לא ישתחרר לפני הזמן"

ח"כ יואב קיש הצהיר כי יפעל להוצאת האסירים הביטחוניים מהתיקון להצעת החוק, שצפויה לשחרר אלפי אסירים כדי לקיים את הוראת בג"ץ לטיפול בצפיפות בבתי הכלא, "לא אתן לנצל את החוק כדי שמחבלים ישתחררו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/10/18 11:49 ל בתשרי התשעט

"אף מחבל לא ישתחרר לפני הזמן"
ח"כ קיש, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יואב קיש מהליכוד, הודיע היום (שלישי) כי הוא מקדם תיקון להצעת החוק שתקצר את עונשם של אסירים, כך שיוחרגו ממנה אסירים ביטחוניים.

בסוף 2017 פסק בג"ץ, בנוגע לעתירה שהוגשה בנושא הצפיפות בבתי הסוהר, כי יש לצמצם את דוחק האסירים וקבע כי בתוך שנה על המדינה לפעול כך ששטח המחיה המינימלי שיהיה לכל אסיר יעמוד על 4 מ"ר ללא שירותים ומקלחת או 4.5 מ"ר כולל.

בעקבות ההחלטה צפויים עד סוף השנה להשתחרר אלפי אסירים מבית הכלא, אך ח"כ קיש הצהיר כי הוא מתכוון להחריג מהתיקון לחוק, שצפוי לעלות לקריאה שניה ושלישית במושב החורף, את האסירים הביטחוניים.

"הצעת החוק הממשלתית לשחרור מנהלי הקובעת שחרור מוקדם בשל צפיפות בבתי הסוהר -  מחויבת המציאות", אמר וסייג כי לא יביא "אותה לסיום לפני שאוודא כי אף מחבל או אסיר בטחוני ישוחרר דרכה". עוד הוא ציין כי "מי שחושב שאתן לנצל חוק כזה שבא לצמצם צפיפות בכלא בישראלי כדי שמחבלים ישתחררו אפילו יום מוקדם יותר, טועה. לא אתן לזה לקרות".