"אני אלמנה בגלל ששום דבר לא מרתיע את הרוצחים"

אלמנתו של ארי פולד הי"ד, שנרצח בפיגוע בגוש עציון, דיברה בדיון על הריסת בתי מחבלים בכנסת, ודרשה להחזיר את ההרתעה ולהרוס בתי מחבלים. "מזעזע אותי שיש פה משפחות שמבקשות את זה כבר שנים". אורן חזן: "בממשלה לא מרגישים שהנרצחים הם בשר מבשרם"

חדשות כיפה יהונתן קליין 31/10/18 10:50 כב בחשון התשעט

"אני אלמנה בגלל ששום דבר לא מרתיע את הרוצחים"
לא מבינה מדוע לא הוצא צו הריסה. ארי ז"ל ומרים פולד, צילום: באדיבות המשפח

בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת התקיים הבוקר (ד'), דיון שעסק בהריסת בתי מחבלים. בדיון דיבר חבר הכנסת מוטי יוגב וכן אלמנתו של ארי פולד הי"ד, שנרצח בפיגוע הדקירה בצומת הגוש לפני כחודש וחצי.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר בדיון: "יותר ממה שאנו מרתיעים את משפחות המחבלים והרוצחים מלרצוח, מורתעת המערכת המשפטית מבג"צ שיבטל את רצון הרשויות הנבחרות ועם ישראל, להרתיע, לצמצם פיגועים ולהגן על חיי אזרחיו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) כתב בחשבון הטוויטר שלו, ''‏יושב עכשיו בדיון על אי הריסת בתי מחבלים בוועדת החוץ והביטחון. מולי משפחות שכולות רבות ואני מתבייש בעצם קיומו של הדיון. התנהלות מערכת המשפט והביטחון בעניין היא מבישה ולא הגיונית והגמגום של הדרג המדיני מביש אף הוא. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי למנוע ממשפחות נוספות להצטרף למעגל הזה".

ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) אמרה: "איך גוף משמעותי במדינת ישראל שאומר שהרס בתי מחבלים יוצר הרתעה לא מקשיבים לו. כמה חודשים זה לא חריג להרוס בית?! אנחנו מעודדים טרור. התעלמנו מבניית הבית של לוברסקי פעם ראשונה ועכשיו הגיעה הפעם השנייה. הדיון פה הוא על השאלה הקיומית של מדינת ישראל. השאלה אם אנחנו מרתיעים טרור או לא".

ח"כ אורן חזן (ליכוד): "בממשלה לא מרגישים שהנרצחים הם בשר מבשרם. אני נלחם על הדברים האלה כל השנים. אם אני צריך לבחור בין הרס הדמוקרטיה הישראלית או הרס העם היהודי אני בוחר בהרס הדמוקרטיה. אתם יושבים ובוחרים פה כותרות לתקשורת. אנחנו המחוקקים נקבע את סדר היום. בואו נתקדם בחקיקה. למה הדיון הבא צריך להיות חסוי?! למה אין לנו אומץ להגיד לעם ישראל את האמת?"

בת אל קולמן, גיסתו של עדיאל קולמן הי"ד, הקריאה שיר סרקסטי המשבח את המחבל, וטענה כי "אנחנו שומעים את השירים שלהם, אנחנו מבינים שיש להם שאיפות רצחניות. הדם שלי בעבע. צה"ל מאפשר לבן אדם הזה למצוא עבודה. משפחת המחבל מקבלת קצבה של שהידים ובצה''ל אומרים שהוא היה בכלל חולה נופש?
''למה צה"ל פוגש עורכי דין של מחבלים ולא עורכי דין של משפחות שכולות? למה הצבא מחליט על דעת עצמו שהוא חולה נפש? התחושה הזו מראה שאין מדיניות. יש זלזול בערך חיי אדם. איבדנו לנו את היקר מכל. תעשו כל מה שאתם יכולים כדי שלא יהיו עוד משפחות שכולות".

אריק לוברסקי, אחיו של לוחם דובדבן רונן לוברמן הי"ד: "המשפחה של הרוצח שלנו הם חמישה רוצחים ועוד אחד שנמצא בבית המשפט. הבניין נהרס בשנת ה-90' ונבנה מחדש בשנת 96'. גם עכשיו כשהצבא בה להרוס רצו להרוס שתי קומות בלבד. הוא נבנה שוב מהר מאוד''.https://youtu.be/zr9AOl8r0m8

"אני אלמנה בגלל ששום דבר לא מרתיע את הרוצחים" אמרה מרים פולד, אלמנתו של ארי, שכבר זעקה על הנושא לפני מספר שבועות, "עבר חודש וחצי מהרצח ובית המחבל עדיין עומד. אנחנו חייבים להרתיע ולהראות להם שיש מחיר. כדי להציל חיים ולמנוע עוד רצח נדרשות פעולות הרתעתיות נוספות. מזעזע אותי שיש פה משפחות שמבקשות את זה כבר שנים. אני מבקשת ומפצירה - תחזירו את ההרתעה. תחסכו את המשפחות הבאות, תהרסו את הבתים." סיימה מרים פולד בקול חנוק.