מרים פולד ל'כיפה': "כל יום שבית המחבל עומד זהו ניצחון לטרור"

אלמנתו של ארי פולד זועמת על כך שיותר מחודש מאז שבעל נרצח, צה"ל עדיין לא הוציא צו הריסה לבית המחבל, "דורשים להרוס באופן מיידי את בית המחבל". דובר צה"ל: "הנושא בטיפול גורמי הביטחון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/10/18 21:13 יא בחשון התשעט

מרים פולד ל'כיפה': "כל יום שבית המחבל עומד זהו ניצחון לטרור"
לא מבינה מדוע לא הוצא צו הריסה. ארי ז"ל ומרים פולד, צילום: באדיבות המשפח

זמן קצר לאחר פיגוע הירי הרצחני בברקן, הוציא צה"ל צו הריסה לבית המחבל, כפי שנעשה בעבר במקרים רבים אחרים. במשפחתו של ארי פולד הי"ד הביעו הערב (מוצאי שבת) זעם ותהו, מדוע יותר מחודש לאחר שיקירם נדקר למוות, עדיין לא התקבלה ההחלטה להרוס את בית המחבל.

"כל יום שעובר ובית המחבל עומד זהו ניצחון לטרור ולשולחיו", אמרה בכאב ל'כיפה' אלמנתו של ארי ואם ארבעת ילדיהם, מרים פולד. לדבריה, היא ויתר בני המשפחה "דורשים ממערכת הביטחון להלחם בטרור, להרוס באופן מיידי את בית המחבל ולמנוע ממשפחות נוספות להצטרף למשפחת השכול".

צו ההריסה לבית המחבל שרצח את הישראלים בברקן

צו ההריסה לבית המחבל שרצח את הישראלים בברקןצילום: דובר צה"ל

יש לציין כי באירועים לאומניים רבים מהעבר, הוציאו בצה"ל צווי הריסה לבתי המחבלים ימים ספורים לאחר שביצעו את הפיגועים. כך לדוגמא אירע לאחד מהמחבלים שביצע את פיגוע הירי במתחם שרונה לפני יותר משנתיים, אז הוצא צו הריסה כבר במהלך השבעה על ארבעת הנרצחים.

כדוגמאות נוספות ניתן לציין את צווי הריסה שהוציא צה"ל למחבלים שרצחו את דפנה מאיר בעתניאל בשנת 2016, הלל אריאל בקרית ארבע באותה שנה, יותם עובדיה בישוב אדם בחודש יולי האחרון, וכן למחבל שרצח את זיו חג'בי וקים יחזקאל לבנגרונד באזור התעשיה בברקן לפני פחות משבועיים.

הפשיטה על בית רוצו של פולד

ביצעו מיפוי אך עדיין לא הוציאו צו. מיפוי בית רוצחו של פולדצילום: דובר צה"ל

"משפחת פולד איננה מבינה מדוע טרם התקבלה ההחלטה הברורה והפשוטה להרוס את ביתו של הרוצח", ציין סא"ל (מיל') עו"ד מוריס הירש המייצג את המשפחה שהוסיף כי "מדובר במקרה מובהק שחייב תגובה הרתעתית מהירה וחבל שהגורמים הנוגעים בדבר גוררים רגלים".

מנכ"ל 'בצלמו', שמלווה את מאבק המשפחות השכולות בנושא, שי גליק, אמר כי "מצער מאוד ששוב מערכת הביטחון מסרבת להרוס בתי מחבלים ואפילו ללא נימוק משפטי. נמשיך להיאבק להרס כל בתי המחבלים ובאופן מיידי ולא לאחר חצי שנה שכבר כמעט פג תוקף ההרתעה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "סוגיית הריסת בית המחבל מצויה בטיפול גורמי הביטחון