אם הצעיר שנהרג: "לא ידעתי שאני מזמינה את המוות של בני"

בערב שבת, שוטרים ירו למוות ביהודה ביאדגה, צעיר הלוקה בנפשו, לאחר שהרגישו סכנה לחייהם. המשפחה, שדיווחה למשטרה על מצבו של בנם, טוענים כי ידה של המשטרה קלה על ההדק כאשר מדובר בבחור ממוצא אתיופי

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 20/01/19 10:23 יד בשבט התשעט

אם הצעיר שנהרג: "לא ידעתי שאני מזמינה את המוות של בני"
צילום: פלאש 90. אורי לנץ

יהודה ביאדגה בן ה-24, הלוקה בנפשו, נורה למות על ידי שוטרים בערב שבת, לאחר שמשפחתו התקשרה למשפחה כאשר ביאדגה יצא מביתו עם סכין אחרי ריב שהסתבך. 

ביאדגה, בן העדה האתיופית, השתחרר משירותו הצבאי על רקע נפשי. משפחתו הזעיקה את המשטרה בשישי בערב בעקבות עימות שיצא משליטה, ויצא עם סכין שלופה מבית. השוטרים איתרו את ביאדגה בבת ים והורו לו לעצור. לאחר שחשו בסכנה לחייהם, לטענתם, ירו ביהודה פעמיים בבטן ופעם נוספת בגב. מח"ש תבדוק האם הירי לעברו היה מוצדק. 

משפחתו של יהודה, מזועזעת מהריגתו, טוענת כי ידם של השוטרים קלה על ההדק כאשר מדובר בצעיר ממוצא אתיופי. אם המשפחה טענה כי הסבירה לשוטרים בטלפון כי יהודה לא בריא בנפשו אך הם התייחסו אליו כאל עבריין מסוכן. אמו אמרה הבוקר: "כשהתקשרתי למשטרה לא ידעתי שאני מזמינה את מותו של יהודה" 

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מביע צער עמוק על מותו של ביאדגה ושולח תנחומים למשפחתו: "הנושא מצוי חקירת מח"ש ולכן אני לא רשאי חוקית להתייחס אליו. אני מתכוון לעקוב אישית, ולוודא שיופקו כל הלקחים האפשריים מהאירוע"

ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן על הירי ביאדגה על ידי שוטר: "בשנים האחרונות היו פעולות של המשטרה לחזק אתה קשר עם קהילת יוצאי אתיופיה. שוטרי הסיור מגיבים ראשונים ונדרשים לקבל החלטות בתנאים קשים ומורכבים. ראוי לתת לגוף האמון לבצע את עבודתו ולהסיק את המסקנות"