צפו: כשעמית סגל הצליח להפתיע את בן שפירו

הפרשן הסרוג עמית סגל והפרשן הסרוג האמריקאי בן שפירו נפגשו אתמול על במת כנס השמרנים בתל אביב, בין השאלות הפוליטיות סגל גם שאל שאלה אחת שהפתיעה את שפירו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/22 15:32 כב בתמוז התשפב

צפו: כשעמית סגל הצליח להפתיע את בן שפירו
סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הכנס של הסניף הישראלי של הארגון השמרני האמריקאי CPAC התקיים בתל אביב אמש (ד'),  במסגרת הכנס בפרשן הפוליטי הישראלי עמית סגל ערך ראיון על הבמה עם הפרשן האמריקאי היהודי דתי בן שפירו. במהלך הראיון שני הפרשנים דנו בנושאים שונים הקשורים בעיקר לפוליטיקה, ושאלה אחת הפתיעה במיוחד.

צפו בשאלה המפתיעה:

סגל שאל: "הרבה יהודים בגרמניה הרגישו בבית עד עלייתם של הנאצים, רציתי לשאול: האם אתה חושב שהיום הזה יגיע שגם אתה תתצטרך לברוח מארצות הברית בגלל אנטישמיות". הפרשן האמריקאי ענה שהוא חושב שלכל יהודי בכל מקום שהוא לא מדינה יהודית יש את המחשבה שיום אחד המדינה לא תוכל להגן עליו מאנטישמיות, ובגלל זה מדינת ישראל מבטיחה שארצות הברית תשמור עליו. סגל, שהרגיש ששפירו התחמק משאלתו חידד: "למה שלא תעלה למדינת ישראל?".

השאלה הפתיעה את הפרשן השמרני שענה: "הערכים הבסיסיים של ארצות הברית הם ערכים טובים ושווה לקדם אותם, והמאמץ שלי לעשות את זה, דווקא כיהודי, הוא חשוב מאוד. כלומר היהדות שלי אינה נוגדת את האזרחות שלי בארצות הברית או את הנאמנות שלי לארצות הברית". לאחר מכן שאל הפרשן הישראלי את שפירו אם הוא לא חושב שכל היוהודים צריכים לגור בארץ לזאת הוא ענה: "יהודים צריכים לגור איפה שהם יכולים להיות אור לגויים, ולי בתור אדם עם מיליוני עוקבים, רובם בארצות הברית, שמקדם ערכים חשובים, לגור בארצות הברית זאת נקודה של מסוריות בשבילי".