ירי אל עוטף עזה. צה"ל תוקף ברצועה

כוננות בדרום הארץ בעקבות ירי הרקטה לעבר ישראל. מקלטים נפתחו גם בתל אביב, סוללות של כיפת ברזל נפרשו והודעות אזהרה נשלחו לתושבים. צה"ל הודיע כי השמיד שני מבנים רבי קומות של חמאס. בצה"ל מאשרים כי לשכתו של יו"ר החמאס הושמדה. רקטה נפלה באשכול

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/19 17:17 יח באדר ב'

ירי אל עוטף עזה. צה"ל תוקף ברצועה
המטה שצה"ל תקף בעזה, צילום: דובר צה"ל

סביב השעה 21:10 נשמעו אזעקות צבע אדום בשדרות וביישובי העוטף שמצפון לרצועה. מוקדם יותר אישר צה"ל כי רקטה אחת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, לאחר שנשמעה שם אזעקת צבע אדום. בהמשך דווח על מטחי רקטות כבדים אל יישובי עוטף עזה. כיפת ברזל משגרת מיירטים.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הערב (ב') מבנה בן שלוש קומות הממוקם בצברא ברצועת עזה. מדובר במטה סודי של חמאס שמשמש את הביטחון הכללי, המודיעין הכללי והמודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. המבנה הוא נכס שלטוני מרכזי של ארגון הטרור חמאס, שנתקף במקביל לתקיפות שמבצע צה"ל כעת ברצועת עזה. 

בהמשך, מסר דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב תקפו מבנה בן חמש קומות הממוקם בשכונת רימאל בצפון רצועת עזה. המבנה שנתקף שימש את ארגון הטרור חמאס לצרכים צבאיים, כמשרד לביטחון הפנים. מדובר בנכס שלטוני מרכזי שמשרת את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס ונתקף במקביל לתקיפות שמבצע צה"ל כעת ברצועת עזה.

חיל האוויר השמיד את לשכתו של ראש הלשכה המדינית ומנהיג חמאס, איסמעיל הנייה. המשרד מוקם בחלק המערבי של העיר עזה. דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו כעת את לשכתו של יושב-ראש ארגון הטרור חמאס, איסמעיל הנייה הממוקמת בשכונת רימאל בצפון רצועת עזה. 
 
המבנה שנתקף, משמש כמשרד לפגישות צבאיות רבות ונתקף בעבר במבצע "עמוד ענן". מדובר בנכס שלטוני מרכזי שמשמש צרכים צבאיים של ארגון הטרור חמאס, שנתקף במקביל לתקיפות שמבצע צה"ל כעת ברצועת עזה. 

'משרד ביטחון הפנים' בעזהצילום: דובר צה"ל

 דובר צה"ל מסר כי "התקיפות מבוצעות בתגובה לירי הרקטה לעבר שטח ישראל, וכי ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה".

תושבי המועצה האזורית שדות נגב קיבלו מהבוקר לא מעט הודעות אזהרה והנחיות לגבי האפשרות כי צה"ל יתקוף ברצועת עזה, זאת כתגובה לטיל שנורה על בית בעמק חפר. בנוסף, לוחמים משתי חטיבות סדירות מגיעים לשטחי היערכות ולבסיסי אימון וחיל האוויר עיבה את פריסת סוללות כיפת ברזל. 

"בזמן הקרוב ישמעו פיצוצים כחלק בפעילות התקפית של צה"ל", כך נכתב באחד מהמסרונים שנשלחו אל תושבי עוטף עזה. "לאור זאת יש להגביר ערנות ולפעול בהתאם להנחיות ההתגוננות ובהישמע התרעת צבע אדום יש להיכנס למרחב המוגן או למרחב הכי ממוגן שקיים בסביבתכם תוך פרק זמן ההתגוננות ולשהות בו 10 דקות. הנחיות נוספות יועברו במקרה הצורך בהודעות סמס ובדף הפייסבוק של המועצה".

רצועת עזה

רצועת עזהצילום: פלאש 90, עבד ראחים חטיב

אלפי לוחמים משתי החטיבות הסדירות (גולני ו-7 של השריון) יחד עם מפקדת אוגדת החוד 36 שהוקפצו לדרום, ומעליהם מפקדת אוגדה 36, הגיעו לשטחי היערכות ולבסיסי האימון של פיקוד הדרום. משימתם האפשרית תהיה להיכנס לרצועת עזה למבצע קרקעי מוגבל - במידת הצורך, בכפוף להערכת מצב וביחס להחרפה בהסלמה. באחת ההסלמות בשנה שעברה כבר הוזרמו לדרום כוחות דומים וגדולים אך לא הופעלו.

לוחם צה"ל סמוך לקיבוץ נחל עוז

לוחם צה"ל סמוך לקיבוץ נחל עוזצילום: פלאש 90

בנוסף, בכל הרשויות בעוטף עזה בוטלו היום החוגים אחר הצהריים. במקביל נמשך שיגור בלוני התבערה מהרצועה. היום בצהריים אותרו בלונים כאלו בקריית גת, סמוך לפסי רכבת.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר בתדרוך לכתבים כי הרקטה שפגעה הבוקר במושב משמרת שוגרה מאזור רפיח שבדרום עזה - טווח של 120 ק"מ. לפי צה"ל מדובר ברקטה של חמאס מייצור עצמי: "הירי בוצע על ידי חמאס מעמדה של חמאס. אנחנו רואים בחמאס אחראים לכל מה שקורה ברצועה".

הרקטה פגעה כאמור ישירות בבית במושב, אך כ-30 בתים נוספים נפגעו מההדף של הפגיעה. דניאל וולף, שביתו ספג את הפגיעה הישירה, סיפר על רגעי החרדה: "במקרה ישנתי על הספה ושמעתי את הסירנה. רצתי לבת הבכורה, לאשתי ולבת הקטנה, הרמתי אותן והטסתי אותן לממ"ד. באותו זמן גם הלכתי להורים שלי ואמרתי להם. אבא שלי רץ ליחידה אחרת, לאחותי הקטנה. אני, אשתי ושתי הבנות שלי היינו בממ"ד ואמא שלי לא הספיקה. היא עמדה בין הממ"ד למטבח. ואז היה בום, שקט. ואחר כך אבק בכל מקום, צרחות. זה היה נורא".