אין יהודים רעים: מהדורה חדשה לברית החדשה ולקוראן?

הקונגרס היהודי באירופה איגד מספר המלצות לצמצום אנטישמיות בראשם הוספת הערות שוליים בספרי הקודש לדת הנוצרית והמוסלמית המתארים את היהודים בצורה שלילית

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/18 21:52 יז בכסלו התשעט

אין יהודים רעים: מהדורה חדשה לברית החדשה ולקוראן?
ספר הקוראן הקדוש למוסלמים, צילום: Abed Rahim Khatib /Flash 90

הקונגרס היהודי האירופי (EJC) פרסם רשימת המלצות לטיפול באנטישמיות. ההמלצות כוללות הוספת הערות שוליים לספרי הברית החדשה והקוראן בהם מאשימים את היהודים ברצח ישו, או מתארים את היהודים בצורה שלילית, כך פרסם ה'סאן' הבריטי.

הקונגרס היהודי מנסה לפתור את בעיית האנטישמיות הגואה באירופה. חלק מהמלצותיו היו להדגיש בפני הקוראים בספרי הקודש הנוצרים והמוסלמים, באמצעות הערות שוליים, את הקטעים שיכולים לייצר רגשות שנאה וכעס כלפי היהודים. 

סיפור צליבתו של ישו והוראות הנביא מוחמד כלפי היהודים נוצלו או פורשו שלא כהלכה כדי להצדיק את רדיפת היהודים במרוצת הדורות. הארכיבישוף של קנטרברי הודה ב -2016: "זו אמת מבישה שבמסורתה התיאולוגית, הכנסייה הרחיבה את התפשטות הנגיף האנטישמיות"

משה קנטור, נשיא ECJ, אמר כי "יש תחושה גוברת של ייאוש ופסימיות לגבי העתיד" בקרב יהודים רבים. המאמצים של הקונגרס נעשים אחרי גל של מתקפות אנטישמיות באירופה ובארצות הברית, בהם יהודים שילמו בנפשם על היותם יהודים

מנגד, מוחמד עבד אל-חלים, פרופסור ללימודי האסלאם באוניברסיטת לונדון, אמר כי הקוראן "אינו מציב כל יהודי רע" ומכיל קטעים "נוחים מאוד" לגבי יהודים כך שלדעתו הערות שוליים לא יועילו לצמצום התופעה.