איילת שקד הותקפה בחוג בית: "מדוע תמכתם בעינויי העצורים בשב"כ"?

יו"ר הימין החדש השתתפה בחוג בית בגוש עציון, ונשאלה על ידי אחת המשתתפות מדוע תמכו היא ובנט בעינויי הנחקרים בפרשת דומא. שקד הסבירה כי כשרת המשפטים היא לא מתערבת בחקירות, וטענה כי וידאה שהחקירה נמצאת תחת פיקוח

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/19 16:49 ו באדר ב'

איילת שקד הותקפה בחוג בית: "מדוע תמכתם בעינויי העצורים בשב"כ"?
השרה איילת שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסגרת מסע הבחירות של המפלגות השונות, הגיעה אמש (ג') שרת המשפטים איילת שקד לחוג בית בישוב אלון שבות. במהלך חוג הבית, נשאלה השרה על ידי תושבי המקום מדוע הם לא התנצלו על הדברים החריפים שאמרו בזמן החקירות בדומא בנוגע לעינויים שעברו העצורים

בסרטון שתועד בחוג הבית, עונה השרה שקד לשאלתם של התושבים מדוע תמכו היא ובנט בעינויים של דומא, ואומרת שבפרקליטות אמרו לה שהכול מתנהל על פי החוק. "כשרת משפטים אני לא יכולה להתערב בחקירות" אמרה השרה שקד. "מה שאני כן יכולה לעשות זה לוודא שלא מפרים זכויות אדם ולא מפרים זכויות של נחקרים. אני פניתי לפרקליט המדינה בפרשה האחרונה, דיברתי איתו והוא אמר לי שהפרקליטות מלווה באופן צמוד את החקירה, שלא הופעלו שם אמצעים מיוחדים ושהכל נעשה על פי חוק".

אחת המשתתפות בחוג הבית לא ויתרה לשרה שקד והמשיכה להקשות ולשאול האם משהו התנצל על הפגיעה בנערים. "מישהו התנצל בפני החבר'ה שהשתחררו בפרשת דומא? האם בנט התנצל, או את?" שאלה המשתתפת. לאחר שהשרה שקד השיבה כי "בנט לא אמר שום דבר שהוא לא נכון" המשיכה אותה המשתתפת להקשות, ואמרה "חוץ מזה בערך שהם אויבי העם".
בתגובתה, ענתה לה השרה שקד שלא זה מה שהשר בנט אמר. "אני אסביר מה היה. פנו אליי כדי לוודא שהנושא נמצא בפיקוח. אני התקשרתי ליועץ המשפטי לממשלה ולראש השב"כ שאמרו לי שהיועץ המשפטי באופן אישי מפקח על החקירה ומוודא שהכל נעשה על פי חוק, וזה גם מה שאמרתי בתקשורת".

הפגנה נגד העינויים בתיק דומא

הפגנה נגד העינויים בתיק דומאצילום: Tomer Neuberg/Flash90

נזכיר כי בכנס מנהלים של העיתון בשבע שנערך לפני כשנתיים התייחס השר נפתלי בנט לשאלת העינויים וכינה את הנערים טרוריסטים. בדבריו, אמר בנט "אני מצפה מכל אחד מכם לגלות אחריות, מה שקורה עם עצורי הטרור בדומא זה טרור לכל דבר. הרצח בדומא הוא בסה"כ אמצעי, הם רוצים להפיל את ביתנו עלינו, זאת המהות שלהם. הם טרוריסטים והממשלה קיבלה החלטה להתייחס אליהם כך."

מיכאל פואה, ממפעילי דף הפייסבוק עלילת דומא, מוסר בתגובה לכך שהשרה שקד עדיין מסרבת להתנצל, ואומר "גם היום, אחרי שבית המשפט קבע שנחקרי עלילת דומא חוו פגיעה קשה בשלימות הגוף והנפש, איילת שקד ממשיכה לגלגל עיניים ולהסיר מעצמה את המינימום הנדרש ממנהיגת ציבור: להתנצל על טעויות.
כל עוד עמירם סגור מאחורי סורגים, עלילת דומא הייתה ועודנה כתם שחור על מערכת המשפט הישראלית בראשותה של השרה שקד", הוסיף פואה.