"מצויידים במערכת לטיהור אוויר מווירוסים": החידוש ברכבי הפנאי של מותגי היוקרה

ברוח התקופה הושקו בישראל שני רכבי פנאי של מותגי יוקרה. BMW IX החשמלי והדור החמישי של Range Rover המצויד במערכת טיהור אוויר כולל COVID

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/22 14:49 ד בשבט התשפב

"מצויידים במערכת לטיהור אוויר מווירוסים": החידוש ברכבי הפנאי של מותגי היוקרה
BMW XI ו-Range Rover דור 5, צילום: יצרן

BMW IX

המעבר להנעה חשמלית נמצא בעיצומו ו- BMW ממשיכה את המגמה ומציגה רכב פנאי פרמיום חשמלי ראשון שפותח מראש כרכב חשמלי. ה- IX יוצע עם שתי יחידות הנעה, שתיהן כוללות שני מנועים לסרן הקדמי והאחורי (הנעה כפולה).

  • IX xDrive40 – הספק המנועים עומד על 326 כ"ס ועם סוללה בקיבות 76.6 קו"ש מתקבל טווח נסיעה של 408 ק"מ ותאוצה למאה קמ"ש ב- 6.1 שניות בלבד
  • IX xDrive50 – בגרסה זו ההספק עומד על 523 כ"ס ועם סוללה בקיבולת 111.5 קו"ש מתקבל טווח נסיעה של 600 ק"מ, בגרסה זו התאוצה למאה קמ"ש נמשכת 4.6 שניות בלבד

ב- BMW מדגישים שטווחי הנסיעה מושגים בזכות יעילות גבוהה של אנרגיית הסוללה  ומקדם גרר נמוך 0.25 ולא בשימוש בסוללות גדולות וכבדות כך שה- IX שומרת על מסורת היצרן עם יכולות נסיעה זריזות והתנהגות ספורטיבית. את הסוללות ניתן לטען בהספק של עד200 ק"ו  / 150 ק"ו בהתאם לגרסה כך שתוך 35 דקות ניתן לטעון את הסוללה מרמה של 10% עד 80%.

BMW XI. משלב דינאמיות והנעה ירוקה

BMW XI. משלב דינאמיות והנעה ירוקה צילום: יצרן

ממדי ה- IX דומים ל- X5 ובסיס גלגלי של 3 מטר וגמישות התכנון של הנעה חשמלית המאפשרת סרחי עודף קצרים יוצרים תא נוסעים מרוח מאוד ל-5 נוסעים. גריל הכליות המזוהה עם היצרן מכיל מצלמה, רדאר וחיישנים למערכות הבטיחות והעיצוב מזוהה מיד עם דגמי הפנאי של היצרן.
תא הנוסעים איכותי ועתידני עם הגה קטום למעלה ולמטה. רשימת האבזור ארוכה וכוללת כל מה שעולה על הדעת... ראויים לציון תוכניות העיסוי במושבים ומערכת השמע הנשלטת ממסך ענק בגודל 14.9 אינץ' המוטה כלפי הנהג (כמיטב מסורת היצרן).

תא הנוסעים מרווח ומצוייד בכל מה שאפשר לחשוב

תא הנוסעים מרווח ומצוייד בכל מה שאפשר לחשוב צילום: יצרן

ה- IX ישווק ב- 4 גרסאות:

  • xDrive40 Spirit – 559,000 ₪
  • xDrive40 Tech – 599,000 ₪
  • xDrive50 Ultimate – 699,000 ₪
  • xDrive50 Ultimate Bronze – 759,000 ₪

Range Rover דור 5

יצרנית כלי הרכב Land Rover מייצרת כלי משנת 1948, הלנד רובר, הרכב הראשון של החברה יועד לשימוש חקלאים בשדות. ב-1970 הצטרף להיצע ה- Range Rover שיועד לאצילי בריטניה למסעות הציד והציע שילוב של יכולת שטח, נוחות, הידור ופינוק שלא היה מוכר עד אז. ה- Range Rover  הפך לאייקון מוטורי ובמשך הדורות הציג רמות חדשות של פאר, הידור ותחכום.
הדור החמישי של ה- Range Rover שהושק לאחרונה הגיע לארץ לביקור קצר (אנחנו המדינה השלישית הוכה לארח אותו..) ויגיע לארץ באופן סדיר רק באפריל.

Range Rover. דור חמישי לשושלת אצולה בריטית

Range Rover. דור חמישי לשושלת אצולה בריטית צילום: יצרן/שמואל כהן

עיצוב ה- Range Rover משלב מאפייני עיצוב של הדורות הקודמים עם הצללית הארוכה, הזימים ליד הדלתות הקדמיות והפנסים האחוריים הצרים המזכירים את הדור הראשון לשושלת.
ארכיטקטורת MLA-Flex מאפשרת להציע את הרכב עם מגוון יחידות הנעה ואורך (לראשונה הוא יוצע בתצורת 7 מושבים).
בשלב זה יוצע ה- Range Rover עם 3 יחידות הנעה:

  • דיזל, 6 צילינדרים בנפח 3 ליטרים המפיק 350 כ"ס ו- 71.4 קג"מ
  • בנזין,6 צילינדרים בנפח 3 ליטרים המפיק 400 כ"ס ו- 56.1 קג"מ
  • בנזין, 8 צילינדרים בנפח 4.4 ליטרים המפיק 530 כ"ס ו- 76.5 קג"מ

בסוף שנת 2022 תצטרף להיצע גרסת Plug In Hybrid שתצטרף למשפחת הדגמים ההיברידיים הנטענים של היצרן, בעוד שנתיים תצטרף גם גרסה חשמלית.

מערכת טיהור אוויר נגד נגיפים ונוחות ישיבה יוצאת דופן הם פרטים ייחודיים ברשימת האבזור הארוכה

מערכת טיהור אוויר נגד נגיפים ונוחות ישיבה יוצאת דופן הם פרטים ייחודיים ברשימת האבזור הארוכה צילום: שמואל כהן/מוטי שטרן

רשימת האבזור ארוכה וכוללת כל פריט אבזור אפשרי.. ברוח התקופה, מצוייד הרכב במערכת טיהור אוויר המסננת נגיפים כולל את הקורונה. הרכב שהגיע לביקור היה מרשים ביותר עם טאבלט לשליטה במערכות הרכב הרבות ועם אפשרות ייחודית המאפשרת לנוסע במושב הימני (או השמאלי באנגליה) להזיז את מושב הנוסע הקדמי קדימה ולפנות מרווח עצום לישיבה נוחה במושב השורה השנייה כולל הדום לרגליים.

ה- Range Rover החדש יוכל להיות שלכם תמורת החל מ- 1,299,000 ₪ (רכב התצוגה האמיר כבר ל- 1.6 מיליון ₪).