איחוד בין לפיד וגנץ שווה מנדט אחד פחות נתניהו: עונת הסקרים ממשיכה

לאור כניסתם הרשמית של יעלון ולוי אבקסיס למערכת הבחירות והפרסומים סביב גיבוש הרשימה של גנץ, סקרים חדשים לימדו על האפשרות שיש לגוש השמאל-מרכז לאתגר את שלטון נתניהו, ובכולם בנט יכול לחייך

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/18 08:56 יט בטבת התשעט

איחוד בין לפיד וגנץ שווה מנדט אחד פחות נתניהו: עונת הסקרים ממשיכה
הפער נפתח. לפיד ונתניהו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

על רקע הפרסומים סביב גיבוש רשימתו של בני גנץ וכניסתם הרשמית של משה (בוגי) יעלון ואורלי לוי אבקסיס למערכת הבחירות, פורסמו הבוקר (חמישי) סקרים חדש שבחנו את התנודות האחרונות במצבן של המפלגות השונות.

מסקר, שנערך על ידי 'מאגר מוחות' עבור 'ישראל היום', עלה כי הליכוד ממשיך להוביל בראש עם 31 מנדטים, כשלמקום השני הגיע גנץ עם 15. המפלגה השלישית בגודלה היא הבית היהודי עם 12 מנדטים ולצדה הרשימה המשותפת עם מספר זהה. יאיר לפיד ויש עתיד קיבלו לפי הנסקרים 11 מושבים.

נפתלי בנט. ארכיון

נפתלי בנט. ארכיוןצילום: Tomer Neuberg/FLASH90

מי שהתרסקה בסקר זו מפלגת המחנה הציוני שירדה ל-7 מנדטים, מספר דומה ליהדות התורה ולאורלי לוי אבקסיס. כולנו ומרצ קיבלו 5 מנדטים כל אחד, ישראל ביתנו וש"ס 4 ויעלון לא הצליח לעבור את אחוז החסימה עם 2 בלבד.

במקביל לתוצאות האלה, פורסם סקר בתכנית 'חדשות הבוקר' של קשת בשיתוף ׳מכון 'פאנלס פוליטיקס', ממנו עלה כי איחוד בין גנץ ללפיד יעמיד את הרשימה המאוחדת שלהם על 30 מנדטים, מנדט אחד פחות מאשר הליכוד.

בהמשך הרשימה הופיעו הבית היהודי - 11, הרשימה המשותפת - 11, המחנה הציוני - 8, יהדות התורה - 7, מרצ - 5, כולנו - 5, ש"ס - 4, ישראל ביתנו - 4, אורלי לוי אבקסיס - 4.