אחרי צ'אד: ראש מדינה מוסלמית נוספת בדרך לישראל

במערכת הדיפלומטית עורכים הכנות לקראת ביקורו של ראש ממשלת מאלי, מדינה מוסלמית גדולה במערב אפריקה עמה אין לישראל יחסים דיפלומטיים. בממשלת מאלי לא הכחישו את הדברים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/01/19 19:20 טו בשבט התשעט

אחרי צ'אד: ראש מדינה מוסלמית נוספת בדרך לישראל
נוף במאלי, צילום: shutterstock

חידוש יחסים דיפלומטיים עם מדינה מוסלמית נוספת? על פי דיווחים, ראש ממשלת מאלי, עבדולאיה אידריסה מאיגה, צפוי לבקר בקרוב ישראל. במערכת הדיפלומטית נערכים לביקור, אשר טרם נקבע מועד לקיומו. גורמים בממשלת מאלי אמרו ל'כאן' כי "כשיהיה מה להגיד פומבית - נעדכן", אך לא הכחישו את דבר ההכנות לביקור.

מאלי היא מדינה מוסלמית גדולה במערב אפריקה, דוברת צרפתית, המונה כ-18 מיליון תושבים. בשנות השישים היו לישראל יחסים דיפלומטיים עם מאלי, אך הם נותקו בהשפעת מדינות ערב לאחר מלחמת יום הכיפורים ולא חודשו מאז. 

בקיץ שעבר נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא מאלי בכנס ראשי מדינות, והשניים סיכמו על התחממות היחסים בין המדינות ועל חידוש עתידי של היחסים הדיפלומטיים. רק הבוקר חזר ראש הממשלה מביקור בצ'אד, מדינה מוסלמית אפריקאית אף היא. בביקור הודיע רשמית, יחד עם נשיא צ'אד, על כינון יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן