נתניהו נפגש עם נשיא צ'אד

ראש הממשלה נחת במדינה המוסלמית לביקור היסטורי במטרה לכונן עמה יחסים דיפלומטיים ולקדם שיתופי פעולה בנושאי ביטחון וכלכלה. השרה גמליאל: "עוד מדינה מוסלמית  מושיטה ידה לשלום"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 20/01/19 11:44 יד בשבט התשעט

נתניהו נפגש עם נשיא צ'אד
נתניהו ונשיא צ'אד, צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הבוקר (ראשון) בנג'מנה, בירת צ'אד, והתקבל במשמר הכבוד, לקראת פגישתו עם נשיא המדינה המקומית.

נתניהו התקבל במשמר כבוד ע"י שר החוץ של צ'אד ובכירים נוספים, לפני שנועד בארבע עיניים עם הנשיא אידריס דבי, במטרה לכונן יחסים דיפלומטיים עם המדינה שמרבית מתושביה מוסלמים.

ראש הממשלה בקבלת הפנים בצ

ראש הממשלה בקבלת הפנים בצ'אדצילום: קובי גדעון, לע"מ

לראש הממשלה התלוו בכירים במשרדי הביטחון והכלכלה, מתוך כוונה לקדם שיתופי פעולה בנושאי ביטחון וכלכלה בין שתי המדינות. לפני צאתו אמר נתניהו כי הוא "יוצא עכשיו לפריצה היסטורית, פריצת דרך ענקית בצ'אד, מדינה מוסלמית ענקית שגובלת בלוב וסודאן. זה חלק מהמהפכה שאנחנו עושים בעולם הערבי והמוסלמי". נתניהו אף הוסיף כי מהביקור יצאו "בשורות גדולות" וכי הביקור מעורר דאגה בקרב הרשות הפלסטינית ואיראן.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, התייחסה לביקור וצייצה בחשבון הטוויטר שלה כי היא "מתרגשת לראות את התמונות ההיסטוריות מביקור ראש הממשלה בצ'אד. עוד מדינה מוסלמית  מושיטה ידה לשלום. הדרך של הליכוד מוכיחה את עצמה: נחישות, עוצמה וביטחון שמובילים  להישגים מדיניים היסטוריים".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, לא התרשמה מהביקור ההיסטורי וטענה בטוויטר כי תדרוש ממשרד ראש הממשלה לחשוף פרטים מהפגישות "כדי לוודא שלא נסגרות שם עסקאות מכירת נשק מפוקפקות". לדבריה, "חשוב להרחיב ולפתח את יחסי החוץ אבל חשוב גם לבחון עם מי ובאיזה מחיר".