אחרי הדיון: צה"ל החליט להפסיק את שירותו של הקצין המצלם

שירותו של מפקד בית הספר לנהיגה, סא"ל דן שרוני, שמואשם בשבעים עבירות חמורות - יופסק על פי החלטת בית הדין הצבאי | שני הצדדים הסכימו לדחות את הקראת הסדר הטיעון

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/22 17:19 כה בתמוז התשפב

אחרי הדיון: צה"ל החליט להפסיק את שירותו של הקצין המצלם
סא"ל דן שרוני, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

דיון בעניינו של סא"ל דן שרוני נערך היום (א') בפני בית הדין הצבאי המיוחד. חלק מהנפגעות העבירה טענו, כי נפגעה זכותן להשמיע את עמדתן לעניין הסדר הטיעון שאותו ביקשו הצדדים להציג בפני בית הדין. במסגרת הדיון, התביעה פירטה על הקשר שקיימה עם נפגעות העבירה. במסגרת הדיון, נמסר עדכון על כך ששירותו הצבאי של שרוני הופסק, החל מהיום.

בנסיבות העניין, הסכימו הצדדים לדחות את הצגתו של הסדר הטיעון. לפי החלטת בית הדין, התביעה תוודא כי כלל נפגעות ונפגעי העבירה יעודכנו בדבר פרטי הדיון שנערך היום, ובדבר האפשרות הניתנת להם לשוב ולשוחח עם התביעה בעניין הסדר הטיעון.

שירות המבחן התבקש לערוך תסקיר מעצר בעניינו של הנאשם. התביעה הבהירה, כי אינה מתחייבת לקבל את המלצת שירות המבחן. דיון נוסף בעניינו של שרוני יתקיים ביום 8 באוגוסט 2022.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל רואה בחומרה רבה כל אירוע של פגיעה על רקע מיני, מכל סוג שהוא, פועל למניעת מקרים מסוג זה, ונותן ליווי ותמיכה לנפגעות ולנפגעים. צה"ל מגנה כל פגיעה על רקע מיני וימשיך לפעול במדיניות של אפס סובלנות כנגד הפוגעים".

סא"ל דן שרוני יורד לדרגת טוראי ויואשם בעשרות עבירות

כזכור, דובר צה"ל עדכן בשבוע שעבר שלפי הסדר הטיעון שאליו הגיעו הצדדים, בכפוף לאישורו של בית הדין המיוחד, שרוני יורד לדרגת טוראי, ישלם פיצוי כספי לנפגעות העבירה, בסך כולל של כרבע מיליון שקלים. התביעה תדרוש עונש מאסר בפועל בן מספר שנים, שיבטא את חומרת מעשיו.

הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין תשלום קצבת הפרישה. החלטה בנוגע לתשלום קצבת פרישה לשרוני תתקבל על-ידי הרמטכ"ל (באישור שר הביטחון), במועד הרלוונטי. עמדת הרמטכ"ל היא שבמקרה מסוג זה יש לשלול מהנאשם את הזכות לגימלה בשל מעשיו החמורים. בצד זאת, בדומה למקרים קודמים יוכלו בני משפחתו הגרעינית של שרוני לבקש גמלת חסד, שתשולם להם בלבד, ובאופן ישיר, מבלי שהנאשם יזכה לקבלה. המתלוננות אף יוכלו לתבוע פיצוי בהליך אזרחי.