אזהרה לשומרי המסורת: בעיית כשרות בסטארבקס

ארגוני כשרות אמריקניים הנחו שלא לסמוך על רכישת משקאות לא סגורים ברשת הקפה, בשל מעבר של חלק מהסניפים להגיש מזון לא כשר בצלחות. אלפים חתמו על עצומה שקוראת לשמור על "רגישות תרבותית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/18 09:50 ד באב התשעח

אזהרה לשומרי המסורת: בעיית כשרות בסטארבקס
סטארבאקס, צילום: pixabay

בסוף השבוע האחרון הוציא ארגון הכשרות האמריקני star-k הנחיה לשומרי כשרות שלא לסמוך עוד על רכישת משקאות ברשת הקפה סטארבאקס.
 
גוף הכשרות היהודי-אמריקני שנותן כשרות למוצרים אמריקניים הודיע שאינו יכול עוד לערוב לכשרותם של המשקאות ברשת הפופולרית, ולסווג ככשרים חלק ממשקאות החברה המוכנים במקום, כך דווח לראשונה בסוכנות הידיעות JTA.

Star-k הפיצה בעבר רשימת משקאות המותרים לרכישה ברשת עבור שומרי הכשרות. מדובר במשקאות שמוכנים ברשת ללא חשש לרכיבים אסורים. המלצה זו הובילה שומרי מצוות רבים לרכוש משקאות בסטראבקס, למרות שהרשת איננה מוגדרת ככשרה, מתוך ידיעה שהמשקאות תואמות את דרישות הכשרות.
 
ראש ה-OU בישראל, הרב אבי ברמן, הסביר בכתבה שפורסמה ב-Ynet כי בעיית הכשרות התעוררה כשסניפי סטארבקס מסוימים החלו למכור כריכים לא כשרים - לא רק באריזות סגורות, אלא גם על צלחות לסועדים.

לטענתו, חלקי מתכת של מכונות הקפה המשמשים לרתיחת הקפה, ההקצפה והחימום של החלב עוברים ניקוי יחד עם אותן צלחות של בייקון. "ברור שיש בעיה במצב כזה. איזה יהודי שומר כשרות יסכים שהחלקים שבהם עובר הקפה שלו במכונות ישטפו עם חזיר?", צוטט הרב.

לדבריו, מאחר ובסטארבקס לא כל הסניפים זהים, הלקוח צריך לבדוק האם בסניף הרלוונטי מוכרים כריכים לא ארוזים בצלחת, ובמקרה שהתשובה חיובית ניתן לקנות את מוצרי הרשת הסגורים.הוא הוסיף כי ניתן להשיג קפה קר סגור של הרשת בהכשר של OU - אבקות שייק של הרשת, פולי קפה ותמציות כשרות באריזות סגורות עם הכשר, להכנה בבית.

למי שמעוניין לרכוש שתייה בסניפים שבהם נמכרים מוצרים פתוחים, ממליץ הרב ברמן לבחור במשקאות כשרים, חטיפים כשרים באריזות סגורות או פירות. 

ברשת הופצה עצומה שקוראת לסטארבקס לשמור על "רגישות תרבותית" ולהמשיך את שיתוף הפעולה ושימור סביבה ידידותית לצרכני הכשרות בסניפיהם. על העצומה חתמו יותר מ-8,000 איש.