אושר: מתווה להסדרת חשמל כשר

ברפורמת החשמל שאושרה בכנסת, נכלל גם הסדר מיוחד שנועד לאפשר לכל הצרכנים להשתמש בחשמל גם בשבת. הרב אריה שטרן קרא לציבור להצטרף לעצומה שתפעל למנוע עבודת יהודים בשבת גם במשק החשמל

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/18 20:01 ז באב התשעח

אושר: מתווה להסדרת חשמל כשר
מתג חשמלי, צילום: shutterstock

הכנסת אישרה הלילה (חמישי) את רפורמת החשמל ובתוכה את המתווה שנועד להסדיר את השימוש בחשמל כשר בשבת.

משרד האנרגיה ורשות החשמל פעלו, על רקע יוזמתו של ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, להסדיר את הפעלת המערך לייצור ושיווק חשמל באמצעות בתהליך אוטומטי וללא מגע יד אדם, מה שיאפשר לאלפי צרכנים שהשתמשו עד כה בגנרטורים להיעזר בשירותי חברת החשמל.

בין הפתרונות שהוזכרו במסמך שנחתם ניתן לציין "בחינת תגמול במסגרת אסדרה שתאפשר הקמת מתקני ייצור מקומיים בגז (מעל 16MW) שיאפשרו מענה הולם גם לריכוזי אוכלוסיות של צרכני חשמל כשר. בחינת האסדרה תתבצע בתוך 18 חודשים" וכן, "בחינת אסדרה להתקנת סוללות ופאנלים סולאריים בבתי צרכני החשמל הכשר. כולל בחינה של עלויות לצרכן הקצה, כלים נדרשים לשימוש בטיחותי בציוד זה והיבטי תכנון".

מלבד ח"כ אשר פעלו בנושא גם ח"כ משה גפני, סגן שר האוצר יצחק כהן, ח"כ מיכאל מלכיאלי, אנשי הוועדה לענייני אנרגיה בשבת, שר האנרגיה יובל שטייניץ ויו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל.

לא מבין מדוע צריך את המצעד. הרב שטרן

הרב אריה שטרןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בתוך כך, קרא היום רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, לציבור הדתי להצטרף לעצומה חברתית הקוראת לייצור חשמל כשר בהידור. העצומה שהחלה לצבור תאוצה בשבועות האחרונים, ונפתחה ביוזמת 'קו הסקופים' של המגזר החרדי, ביקשה לנצל את הרפורמה במערך החשמל כדי להסדיר את הנושא ולמנוע ממצב שבו הציבור נהנה ממציאות שבה יהודים עובדים בשבת שלא לצורך למענם.

מלבד הרב שטרן, יש כוונה גם לצרף חתימות של רבנים נוספים מהציונות הדתית, כמו הרב שמואל אליהו והרב שלמה אבינר. כמו כן,נודע כי הרב שטרן ביקש לצרף לדרישה לחשמל כשר את המילה "בהידור", זאת מתוך השקפה שגם כיום החשמל נחשב כשר משום היתר פיקוח נפש. בקריאתו החדשה ביקש הרב שטרן מהציבור לחתום לפעול למניעת עבודת יהודים בשבת.