"אורן חזן די": עצומת ראשי יו"ש נגד חבר הליכוד

16 ראשי רשויות התיישבות יצאו נגד חבר הליכוד שכינה את י"ר הכנסת אדלשטיין "סטאלין", "הזדעזענו. יש גבולות בשיח הפוליטי שאסור לחצות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/02/18 21:35 יח בשבט התשעח

"אורן חזן די": עצומת ראשי יו"ש נגד חבר הליכוד
אורן חזן, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ראשי רשויות ביהודה ושומרון הביעו בסוף השבוע את תמיכתם ביו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, על רקע דבריו החריפים של ח"כ אורן חזן נגדו שכינה אותו "סטאלין".

"אורן חזן די", קראו 16 ראשי רשויות בהתיישבות לאחר שהאחרון תקף את יו"ר הכנסת לאחר שועדת האתיקה הרחיקה אותו לחצי שנה מפעילות בכנסת, בעקבות חמש קובלנות שהגישו נגדו ח"כים מכמה סיעות

בדיון האחרון לפני שהורחק אמר חזן במליאה, "פניתי היום לסטאלין, סליחה ליו"ר הכנסת אדלשטיין". דבריו עוררו סערה במשכן וח"כים רבים קראו בגנותו על המילה שבחר לכנות את אדלשטיין.

העצומה נגד חזן ובעד אדלשטיין

העצומה נגד חזן ובעד אדלשטייןצילום: צילום מסך

ראשי הרשויות ביו"ש לא נשארו אדישים למקרה ובעצומה שפרסמו ביום שישי כתבו, "הזדעזענו מההתנהגות האחרונה של ח"כ אורן חזן והכינוי סטאלין שהדביק לאסיר ציון לשעבר, יולי אדלשטיין. יש גבולות בשיח הפוליטי שאסור לחצות וההשוואה של אסיר ציון לרוצח המונים שרדף יהודים על רקע יהדותם מקוממת ומחייבת גינוי והתנצלות. אנו מחזרים את יו"ר הכנסת וקוראים לחברי הליכוד להוקיע התנהגות בזויה שפוגעת באדם ובליכוד".

יש לציין כי יו"ר הכנסת היה בעבר, לפני שעלה לישראל מרוסיה, אסיר ציון שריצה שלוש שנות מאסר עם עבודות פרך לאחר שהתנגד למדיניותו של סטאלין.