אורי משגב על "המשת"פים" של איילת שקד

עיתונאי 'הארץ' תקף את שרת המשפטים ועוד יותר מכך את מי שלדעתו "מעלים אותה לגדולה". על המוקד: "אופוזיציה סמרטוטית", נשיאת בית המשפט העליון, לשכת עורכי הדין ואחד מכלי התקשורת הגדולים בישראל

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/08/18 16:42 כה באב התשעח

אורי משגב על "המשת"פים" של איילת שקד
איילת שקד, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

עשייה בוועדה למינוי שופטים כבשלה, איומים על בג"ץ, השקת קמפיין לבחירתה לראשות הממשלה וקבלת עזרה מ"משת"פים" מפתיעים בתקשורת. במאמר ב'הארץ' פירט העיתונאי אורי משגב את כל הפגמים שמצא בעבודתה של שרת המשפטים איילת שקד.

"ימים טובים עוברים על שרת המשפטים איילת שקד", כתב משגב וציין כי מאז שח"כ ביטן העריך כי היא תכבוש את צמרת רשימת הליכוד לכנסת, "שקד השיקה בפועל את קמפיין הירושה".

בהמשך טען עיתונאי 'הארץ' כי "המגרש המרכזי שבו רושמת שקד 'הישגים' הוא כמובן המגרש המשפטי". לדבריו, מאחר והיא אינה נציגה קלאסית של הציונות הדתית, "היא משאירה אבק לשותפה ועד לא מזמן גם פטרונה, נפתלי בנט. בנט הנבעך עשה מאז הקמת הממשלה עבודה דומה במשרדו לזו ששקד עושה במשרדה (מינוי מתנחלים לעמדות מפתח מקצועיות, מילוי השורות בפעילי הבית היהודי, הדתה, תוכניות פופוליסטיות לעידוד אג'נדה לאומנית וכו'). אלא שהוא עשה את זה במערכת החינוך ששנואה פחות על הציבור הימני. מכיוון ששקד מחריבה בינתיים את מערכת המשפט, כלומר מכניסה ל'אליטות" ול'שלטון בג"ץ' – התהילה הולכת אליה".

לטענת משגב הוא משמש כשופר לשקד. מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס

לטענת משגב הוא משמש כשופר לשקד. מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזסצילום: פלאש 90. קוקו

משגב אף ציין כי בפעולותיה מול בית המשפט יש דמיון רב לאיומי ה D-9 של ח"כ יוגב, "שקד כבר הרשתה לעצמה לאיים במישרין על שופטי בג"ץ, והזהירה שאם יפסלו את חוק הלאום תפרוץ 'מלחמת רשויות'. אין הבדל מהותי בין הכרזה כזאת לבין ההצעה לעלות על בית המשפט העליון עם D-9, של חברה למפלגה מוטי יוגב. שקד פשוט מדברת בקור שקט, ואין לה כיפה של מתנחלים או שביס על הראש".

בהמשך הוא כתב כי כדי להילחם בשרת המשפטים, "השלב הראשון הוא חשיפת המנגנונים שמעלים אותה לגדולה. על הימין כבר דיברנו, ושם גם אין טעם להשקיע מאמץ. אבל יש לפחות עוד שני מכלולים שהפכו אותה עד כה לסיפור הצלחה. הם די מפתיעים ומאוד מקוממים, דווקא בגלל שאינם מחוברים לבסיס התמיכה הטבעי של שקד. אולי בגלל זה הם גם נותרו עד כה סמויים מהעין – למרות שדווקא עליהם צריך להפעיל לחץ. מדובר, לא נעים להגיד אבל אין ברירה - במשת"פים לכל דבר.

"הזירה הראשונה היא הוועדה למינוי שופטים. שקד עושה שם כרצונה מאז שנכנסה לתפקיד. האופוזיציה הסמרטוטית בראשות הרצוג ויתרה מראש על המושב שמוקצה לה, ונתנה אותו לחבר הכנסת רוברט אילטוב מ'ישראל ביתנו'. אילטוב נשאר במקומו גם כשליברמן הצטרף לקואליציה. כשהרצוג וחבריו נזכרו להתעורר ולמחות, איש לא ספר אותם, ובצדק".

שקד וחיות, יקיימו פגיה משולשת עם נתניהו

מתקפלת מול השרה? שקד וחיות.צילום: פלאש 90. הדס פרוש

משגב אף טען כי לשרה יש ברית עם לשכת עורכי הדין וכי "גם נשיאת העליון חיות וחבריה השופטים מתקפלים שוב ושוב מול האגרסיביות והאיומים של השרה. שיא השפל היה במינויו לעליון של אלכס שטיין, מרצה אלמוני שירד מהארץ לאמריקה לפני 14 שנה והועלה מהאוב כמועמד רק בגלל עמדותיו הפוליטיות הימניות (קל להיות פטריוט גדול ממרחק ביטחון). שקד הבהירה אז לוועדה ש"אם המועמד שלה לא ייבחר - אף אחד לא ייבחר". חיות וחבריה הפנימו והתקפלו.

"זה לא רק שטיין. אלה גם וילנר ומינץ ואלרון, שהצטרפו לסולברג בבניית חזית של הימין המתנחלי בבית המשפט העליון. זה עובד בדיוק כך בכל שלבי הפירמידה. שקד ונווה הציפו את בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט השלום ובתי המשפט האחרים באנשי ימין, שנבחרו לא רק בגלל כישוריהם המשפטיים והתאמתם לתפקיד, אלא גם בגלל עמדותיהם הפוליטיות".

גורם נוסף שאותו סימן משגב כמשתף פעולה עם שקד אלו כלי התקשורת ובמיוחד 'ידיעות אחרונות' וכתבת המשפט של העיתון, "לצערי, העיתון והכתבת הפכו במהלך הקדנציה לשופר דברור בלתי פוסק של שקד ושל משרד המשפטים. בדיוק כפי שנהגו העיתון וכתבת החינוך שלו, מיטל טרבלסי-חדד, עם בנט ומשרד החינוך. היתרונות לעיתון ולעיתונאים ברורים: הם מקבלים ללא הרף 'ידיעות בלעדיות', 'פרסומים ראשונים' ו'חשיפות' – תמיד מפי השרים או המשרדים. העיתון גם נהנה מתקציבי הפרסום השמנים של המשרדים הממשלתיים, ועל הדרך גם נהנה לזנב בנתניהו ורעייתו באמצעות סיקור אוהד של שני שנואי נפשם. התמורה היא סיקור אוהד, מלטף, מפנק ומאתרג".

לסיום כתב כי "להגנת 'ידיעות אחרונות' ראוי לציין שהוא לא לבד. ממש לא. שקד נהנית מיחס מתפעל ומפרגן בעוד עיתונים וערוצי שידור. יש לי רק הצעה אחת לסדר: בפעם הבאה שאתם מצטמררים לנוכח הנזק המתמשך שהיא גורמת, ומודאגים מהאיום העתידי שנשקף ממנה ומפעולותיה – תזכרו טוב איזה סיוע מוגש לה בוועדה למינוי שופטים ובכלי התקשורת, ומי האנשים שמגישים לה אותו. פה קבור הכלב, שם צריך להתחיל את קרבות הבלימה".