"אווירה טובה. ניפגש בשבוע הבא": הסתיימה פגישת המו"מ בין הליכוד לאיחוד מפלגות הימין

נציגיהם של פרץ וסמוטריץ סיימו את פגישתם הראשונה עם צוות המשא ומתן של נתניהו, לקראת חבירתם האפשרית לממשלה: "הפגישה נסובה סביב קווי היסוד והדרישות של שני הצדדים"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 03/05/19 11:13 כח בניסן התשעט

"אווירה טובה. ניפגש בשבוע הבא": הסתיימה פגישת המו"מ בין הליכוד לאיחוד מפלגות הימין
יקבלו את דרישותיהם?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

פגישת המשא ומתן הקואליציוני הראשונה של הליכוד ואיחוד מפלגות הימין, שנערכה היום (ו') בכפר המכביה, הסתיימה ושני הצדדים ציינו כי היא התקיימה "באווירה טובה".

את מפלגתם של חברי הכנסת רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ ייצגו אבי מעוז, יובל צור ושריה דמסקי ואילו מצד הליכוד היו השר יריב לוין, נתן אשל ועו"ד מיכאל ראבילו.

מנהל משא ומתן עם המפלגות

מנהל משא ומתן עם איחוד הימין. יוותר על המשפטים לסמוטריץ?צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בהודעה משותפת שהוציאו שתי המפלגות נאמר כי הפגישה "נסובה סביב קווי היסוד והדרישות של שני הצדדים. צוותי המשא ומתן ייפגשו שוב בתחילת השבוע הבא".

כזכור, ראשי המפלגה של הציונות הדתית דורשים את תיקי החינוך לרב פרץ ואת המשפטים לסמוטריץ', זאת בנוסף לתפקיד סגן שר וראשות ועדה. מלבד זאת, העבירו במפלגה לליכוד את מסמך הדרישות שלהם הכולל כ-150 סעיפים בנושאים שונים. יש לציין כי על תפקיד שר המשפטים מתמודד גם נציג הליכוד, לוין, המשמש כנציגו הבכיר של ראש הממשלה במו"מ מול המפלגות

השבוע, פורסמו בחדשות כיפה לראשונה דרישות איחוד מפלגות הימין מנתניהו בנושאי דת ומדינה, ובראשן, קידום חקיקות בנושאי כשרות וגיור, ביצור מעמדו של הרב הצבאי הראשי וכן אפשרות לקיום אירועים בהפרדה מגדרית מבלי שהדבר ייחשב לאפליה והדרת נשים.