אוהבים בחינם: "המתנדבים גם נתרמים. צריך רק לרצות להתנדב"

הגעתם לחדרה? חשבתם שמשעמם בעיר? לחשוש קטן של השם "יהודית בונדר", יאפשר לכם להיחשף לשלל פעילויות תרבות שאת המידע עליהם מרכזת אשה אחת שנמאס לה לשמוע את המשפט: "אין מה לעשות החדרה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/07/17 18:42 ג באב התשעז

אוהבים בחינם: "המתנדבים  גם נתרמים.  צריך רק לרצות להתנדב"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חסד בכמה שורות

יהודית בודנר (67) מחדרה, מרכזת עבור רבים מתושבי העיר מידע על פעילויות רבות. מי שמעוניין לדעת על הצגה טובה, ספריה קרובה, מועדוני גמלאים, מוזיאונים ועוד, צריך רק להיכנס לרשימת התפוצה של יהודית ואז עולם חדש ומגוון יפרש בפניו.

כיצד הכל התחיל?

"את החינוך להתנדבות קיבלתי מבית הורי", היא מספרת ומוסיפה כי גם בזמן שעבדה כמזכירת רשת הספריות של חדרה, היא עזרה לאנשים שונים בהכוון ומתן מידע.

כמו כן היא מציינת כי התנדבה לאורך השנים בגופים רבים בעיר חדרה, עד שלפני כשמונה שנים, לאחר שיצאה לפנסיה מוקדמת, היא הגיעה למסקנה שהיא יותר מידי פעמים שומעת את המשפט: "אין מה לעשות בחדרה". לכן, היא החליטה "להרים את הכפפה ולהראות שיש הרבה מאוד מה לעשות בעיר.

פניתי למגוון גופים בסביבה כמו תיאטראות, ספריות, אירגוני נשים, מועדני גמלאים, מועצה ציונית, מתנ"סים, מוזיאונים ועוד, וביקשתי מהם לשלוח אלי את רשימת הפעילויות שלהם. הסתבר שיש בסביבה שלנו שפע של הצגות, מופעים, סרטים, תערוכות, שיעורים, התנדבויות, טיולים, הרצאות ועוד הרבה דברים מעניינים".

מרכז מידע של אישה אחת

מרכז מידע של אישה אחת                                                        צילום: באדיבות המצולמת

מעגל החסד

יהודית מרכזת ושולחת, על בסיס קבוע, מיילים עמוסי מידע בתפוצה של כ-250 אנשים, רובם בני הגיל השלישי. האנשים שמקבלים ממנה את המידע לרוב שמעבירים את שקיבלו לאנשים נוספים.

סיפור בלתי נשכח

"אנשים רבים פוגשים אותי בארועים שונים ומודים לי על השירות ומשתפים אותי בכך שבזכותי הם יוצאים מהבית לפעילויות שונות. בלא מעט אירועים, כששואלים אנשים איך הם שמעו על האירוע? התשובה השכיחה היא - מיהודית בודנר".

עצה לאהוב בחינם

"לי זה טבעי וקל להתנדב. אני ממליצה גם לאחרים. המתנדבים גם נתרמים. צריך רק לרצות להתנדב ולבחור מקום שמתאים"