אהוד ברק: "בדקתי בעבר אפשרות לכיבוש עזה"

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר טען כי מיטוט חמאס יתאפשר רק בכיבוש מלא של רצועת עזה, "הממשלה שולחת את צה"ל להרוג יתושים ולא מצליחה להתעסק בייבוש הביצות. היא גונבת את אמון הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/18 19:13 כח באב התשעח

אהוד ברק: "בדקתי בעבר אפשרות לכיבוש עזה"
אהוד ברק, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, טען הערב (חמישי) בראיון לערוץ עשר כי רק כיבוש רצועת עזה יביא למיטוט החמאס וכי בעבר הוא בחן את הנושא כדי לסיים את שלטון ארגון הטרור.

"בשני המבצעים שבהם שימשתי כשר הביטחון", אמר ברק כביקורת על ממשלת נתניהו, "אנחנו יזמנו את המבצע וקבענו את הטון שלו מראשיתו. במצב הנוכחי אנחנו נגררים אחרי חמאס ונותנים לו להוביל".

לדבריו, "צה"ל יכול לכבוש את הרצועה תוך ימים בודדים, אבל אז נהיה בבעיה אחרת. אי אפשר למוטט את חמאס בלי לכבוש את הרצועה". עוד הוא אמר כי "בעבר בדקתי אופציות עם מצרים, קטאר והרשות הפלסטינית על כך שישראל תכבוש את עזה והם יקבלו את השליטה במקום, אך הם סירבו".

בהמשך הוא תקף את ממשלת ישראל וטען כי היא לא מטפלת בטרור מעזה מהשורש, "מספר פעמים הגשנו תוכניות מפורטות עם כל הדברים שהממשלה צריכה לעשות כדי לפתור את ההסלמה עם חמאס, אך הממשלה לא מנסה לטפל בבעיה. היא שולחת את צה"ל להרוג יתושים אבל לא מצליחה להתעסק בייבוש הביצות. הממשלה לא מצליחה להיכנס בעיניים פקוחות לחדר ולקבל החלטות. היא גונבת את אמון הציבור ועושה מניפולציות".