אדלשטיין לצד שקד. מנדלבליט תומך זילבר

יו"ר הכנסת צידד במאבקה של שרת המשפטים נגד המשנה ליועמ"ש, "הכנסת נדרשת לדין וחשבון משרי הממשלה ולא מהדרג הפקידותי". מנדלבליט השמיע אמירות שונות, "מבחינתי, זילבר תמשיך להופיע בכנסת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/12/18 14:05 כה בכסלו התשעט

אדלשטיין לצד שקד. מנדלבליט תומך זילבר
תומך בשרת המשפטים. אדלשטיין ושקד, צילום: פלאש 90

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, התייצב היום (שני) לימינה של שרת המשפטים שקד, במאבקה נגד דינה זילבר, וטען כי את המדיניות מתווים נבחרי הציבור ולא הפקידים. היועמ"ש מנדלבליט, לעומת זאת, גיבה את המשנה שלו.

"הפצתי הבוקר מכתב ליושבי ראש ועדות הכנסת ובו הזכרתי את המובן מאליו שכנראה נשכח", צייץ אדלשטיין בטוויטר.

לדבריו, "הכנסת נדרשת לדין וחשבון משרי הממשלה ולא מהדרג הפקידותי! אנחנו לא נשלים עם מציאות בה משרד ממשלתי אחד משמיע דעות שונות. באולם הועדה יש מקום אך ורק למדיניות שמתווים שרי הממשלה".

ממשיך לגבות את זילבר. מנדלבליט בכנסת

ממשיך לגבות את זילבר. מנדלבליט בכנסתצילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

מוקדם יותר הגיעה השרה שקד לדיון על משק החלב בוועדת הכלכלה, כדי לייצג את עמדת היועמ"ש במקום המשנה זילבר, כפי שהצהירה בעבר. "אין לי אמון שהיא תמשיך לייצג את המשרד שלי", היא אמרה על המשנה ליועמ"ש והוסיפה כי היא "אוהבת להגיע לכנסת. בשבילי זה לא עול אלא זכות ואשמח להמשיך ולעשות זאת".

מי שנחלץ לעזרתה של זילבר היה היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שנכח בדיון אחר, והתייחס למאבק בין השתיים, "אני איש מקצוע, איני פוליטיקאי ולא מתיימר וגם לא יהיה. יש לי תפקיד ניהולי לנהל את מוסד הייעוץ המשפטי לממשלה. וכשאני צריך לשלוח מישהו לכנסת, זה על דעתי.

עוד הוא אמר כי מבחינתו "זילבר תמשיך להופיע בכנסת. סברתי בדבריה של זילבר בעבר שהם חרגו מהראוי והם לא היו צריכים להישמע. הערתי לה על כך. יש מקום להביע גם דברים ערכיים ומוסרים אך יש דרך לומר את זה. ביקרתי את חוק הלאום שעושה נזק גדול אך השתדלתי לשמור על העמדה המקצועית".