אביה של הנרצחת: "להרוס קיר עם פטיש זו בדיחה"

משפחותיהם של הנרצחים בפיגוע בברקן מוחים נגד ההריסה החלקית של בית המחבל. אחיו של זיו חג'בי: ""לא ביקשנו שיהרסו חלק מבית המחבל, ביקשנו שיהרוס את כל הבית שלו. כמו שלא באו אלינו ואמרו לנו אנחנו הולכים להרוס לכם חלק מהבית והחיים, הרסו לנו את כל הבית והחיים שרצחו את אחי זיו"

חדשות כיפה יהונתן קליין 17/12/18 10:15 ט בטבת התשעט

אביה של הנרצחת: "להרוס קיר עם פטיש זו בדיחה"
קים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

במשפחות הנרצחים בפיגוע בברקן זועמים על ההריסה החלקית של בית המחבל אשרף נעלאווה, שרצח את יקיריהם בפיגוע. צו ההריסה שהוציא אלוף פיקוד המרכז מתייחס רק לקומת הקרקע ולקומת המרתף של הבית, זאת על אף שהוכח כי בני משפחתו של המחבל ידעו על כוונתו וחלקם אף נאשמים באי מניעת הפיגוע. 

אביה של קים לבנגרוד-יחזקאל, רפי לבנגרונד, זועם על ההריסה החלקית. לדבריו, "הוכח שיש כתבי אישום גם נגד האמא, גם נגד האבא, גם נגד האח, לכן אני דורש להרוס את כל הבית של המחבל. לבוא להרוס עם פטישים זה כמו שהזמינו אתכם לשיפוצים ואתם זכיתם במכרז", מחה לבנגרוד. "אני מבקש ממך תהרוס את כל הבית, ואם אתה לא מתכוון לזה תוציא את החיילים. חבל שמישהו יפגע לחינם, חבל שמישהו מהחיילים יפצע לחינם, חצי עבודה לא עושים", דרש האב השכול מראש הממשלה.

עוד סיפר אביה של קים כי בני המשפחה עודכנו על הנעשה מהתקשורת: "כרגיל את העדכון הראשון קיבלנו מהתקשורת, אחר כך התקשר גורם צבאי ועדכן אותנו שצה"ל יבצע עבודות איטום במרתף ובאחת הקומות בביתו של המחבל ולא את הקומה העליונה של הבית בטענה שאין זיקה להרוס את הקומה העליונה".

הוא הוסיף עוד; "אנחנו לא מטומטמים - אי אפשר להרוס מרתף וקומה ראשונה ולהשאיר את הקומה העליונה על תילה. הקומה השנייה לא עומדת באוויר. זה שעובדים על כל התושבים ומוציאים דיווחים ועדכונים שהורסים את בית המחבל ואנשים תמימים חושבים שזה נכון, זה רחוק מאוד מהאמת".

גם טל חג'בי, אחיו של זיו חג'בי שנרצח בפיגוע, מאוכזב מההריסה החלקית ואמר: "לא ביקשנו שיהרסו חלק מבית המחבל, ביקשנו שיהרוס את כל הבית שלו. כמו שלא באו אלינו ואמרו לנו אנחנו הולכים להרוס לכם חלק מהבית והחיים, הרסו לנו את כל הבית והחיים שרצחו את אחי זיו".

הוא הוסיף, "להגיד לנו שלא הורסים את הקומה העליונה זה לא מתקבל על הדעת. ולהגיד לנו בדיון שהתקיים בבג"ץ שלא נפנה אליו שוב בדרישה להרוס את כל הבית כי בג"ץ יכול לבטל את הכל, מי שמע על זה? איפה אנחנו חיים בדיקטטורה?".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הביע גם הוא את מחאתו על ההריסה המביכה, לדבריו, מדובר ב"צחוק מהעבודה, צחוק מההרתעה. המערכת המשפטית מונעת את מדינת ישראל מלהרתיע את רוצחיה. זה לא מוסרי".

"