דיווח פלסטיני: צה"ל החל להרוס את בית המחבל מהפיגוע בברקן

על פי הדיווח, כוחות צה"ל נמצאים מאז הלילה באזור בית המחבל בשכונת שוויכה שבטול כרם ונערכים להריסתו. צו ההריסה כולל רק חלק מבית המחבל ולא את כולו

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/18 08:29 ט בטבת התשעט

דיווח פלסטיני: צה"ל החל להרוס את בית המחבל מהפיגוע בברקן
החיפושים אחר המחבל אשרף נעלוואה, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

נעשה צדק? על פי דיווחים פלסטיניים, צה"ל נערך להריסת בית המחבל אשרף נעאלווה, שרצח את קים לבנגרוד-יחזקאל ואת זיו חג'בי בפיגוע באיזור התעשייה בברקן לפני כשלושה חודשים. על פי הדיווחים כוחות צה"ל נערכים סביב בית המחבל בשכונת שוויכה שבעיירה טולכרם כבר מהלילה, ובמקום התפתחו עימותים אלימים בינם לבין צעירים מקומיים. דווח על כמה פצועים קל ועל כמה עצורים.

לפני כשבועיים דחה בג"צ עתירה שהגישו קרובי המחבל, ואישר ליישם את צו ההריסה שהוציא אלוף פיקוד המרכז, אך הצו מתייחס רק לקומת הקרקע ולקומת המרתף של הבית, זאת על אף שהוכח כי בני משפחתו של המחבל ידעו על כוונתו וחלקם אף נאשמים באי מניעת הפיגוע. 

כזכור, בשבוע שעבר חוסל המחבל אשרף נעלוואה בידי כוחות הביטחון, לאחר שלא נתפס ושהה במנוסה ברחבי יהודה ושומרון מאז ביצע את הפיגוע. כוחות ימ"מ הגיעו למקום בו הסתתר, במחנה הפליטים אסכר הסמוך לשכם, ובחילופי אש שהתפתחו במקום הוא נהרג.

זירת האירוע באזו"ת ברקן

זירת הפיגוע באזו"ת ברקןצילום: דוברות מד"א

ממשפחות חג'בי ולבנגרוד נמסר: "מצער מאוד שלאחר למעלה מחודשיים מהרצח הנפשע בילדינו צה"ל החליט באופן חלקי בלבד להרוס חלק קטן מהבית. מדובר בתיקוני טיח ולא הרס כנדרש . בשם שיקולי מוסריות מזוייפים צה"ל חס על משפחת טרור . מדובר במשפחה שידעה מראש על הפיגוע ולא עשתה כלום למנוע אותו, אלא להיפך, המשפחה הסתירה את מצלמות האבטחה לסייע לבנה המחבל הנמלט לאחר הפיגוע.

"אנחנו דורשים מהממשלה בהתאם לחוק ולמוסר האמיתי; להרוס כליל את הבית, לגרש את בני המשפחה שידוע מראש על הפיגוע ולחלט כל שקל שיגיע לחשבון הבנק שלהם בתורה הוקרה על רצח ילדינו. ולהרוס מיידית את כל בתי הסייענים שסייעו לו במנוסתו בחודשים האחרונים רק זה ימנע מעוד משפחות להצטרף אלינו למשפחת השכול והכאב".

מארגון 'בצלמו' המלווה את מאבק המשפחות השכולות למען הרס בתי המחבלים נמסר: "אנחנו מברכים על ההרס של בית הרוצח אך מצטערים שמדובר בהרס חלקי בלבד למרות שמדובר בקן צרעות של משפחת מחבל שידעה ותמכה. אנחנו דורשים להרוס את 105 בתי המחבלים שכבר נמדדו אך לא נהרסו מסיבות משפטיות. לא יתכן שעודף משפטיזציה ימנע מצה"ל לחסל את הטרור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן