אבטחה לאושרת קוטלר בעקבות איומים על חייה

מגישת הטלוויזיה, שכינתה את חיילי צה"ל המשרתים ביהודה ושומרון 'חיות אדם', קיבלה איומים על חייה, ובעקבות כך הוצמדה לה אבטחה על ידי ערוץ 13

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/19 19:15 יב באדר א'

אבטחה לאושרת קוטלר בעקבות איומים על חייה
התבטאות קיצונית | אושרת קוטלר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

סערת אושרת קוטלר מחריפה. מגישת חדשות 13, שאמרה אמש (מוצ"ש) בשידור חי כי "שולחים את הילדים לצבא, לשטחים, ומקבלים אותם חיות אדם", והוסיפה כי "זו התוצאה של הכיבוש", מקבלת איומים על חייה, ותוצמד לה אבטחה מטעם ערוץ 13.

מיד בתום כתבה בחדשות 13 אמש על לוחמי גדוד נצח יהודה, אמרה מגישת המהדורה, אשרת קוטלר את המילים הבאות: "שולחים את הילדים לצבא, לשטחים ומקבלים אותם ׳חיות אדם׳. זו התוצאה של הכיבוש".

הכתבה בחדשות 13 נעשתה בעקבות כתב אישום שהוגש נגד חמשת חיילי הגדוד. כתב האישום מפרט לפרטי פרטים כיצד התעללו הלוחמים בשני עצורים פלסטינים. על פי החשד, מדובר בשני פלסטינים שהיו מעורבים בפיגוע הקטלני שבו נרצחו שני הלוחמים סמ"ר יובֵל מור יוסף וסמ"ר יוסף כהן הי"ד, חבריהם של הלוחמים לפלוגה.

דבריה של קוטלר עוררו זעם רב. במפלגת הימין החדש הודיעו כי ידרשו להשעות את קוטלר לאלתר, והורי חיילים בגדוד נצח יהודה הוציאו תגובה חריפה נגד מגישת החדשות. כמו כן נפתחה עצומה הקוראת לפיטוריה, ואף ראש הממשלה הוציא הודעת גינוי לדברים