אושרת קוטלר מסתבכת: עצומה לפיטורי המגישה

נציבות הרשות השנייה קיבלה מאות תלונות נגד המגישה, זאת במקביל לעצומה הקוראת לפיטוריה. ראש הממשלה גינה את דבריה של קוטלר: "אני גאה בחיילי צה"ל שמגנים עלינו ועושים משימה הומנית ומוסרית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/19 11:27 יב באדר א'

אושרת קוטלר מסתבכת: עצומה לפיטורי המגישה
התבטאות קיצונית | אושרת קוטלר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

הרשת ממשיכה לסעור סביב דבריה של מנחת החדשות אושרת קוטלר. לרשות השנייה הגיעו כ-1,400 תלונות נגד המגישה הוותיקה. נציבות תלונות הציבור ברשות השנייה פתחה בבירור ופנתה לחדשות 13 בבקשה להתייחסות רשמית לדבריה של קוטלר, שאמרה: "שולחים את הילדים לצבא, לשטחים, ומקבלים אותם חיות אדם. זו התוצאה של הכיבוש".

במקביל, מפלגת עוצמה יהודית פנתה אמש (ש') לרשות השנייה בבקשה לפתוח בהליך משמעתי נגד קוטלר. במכתב שנשלח לרשות השנייה על ידי עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, נכתב כי  "התבטאותה החמורה של אושרת קוטלר בחריפות ובבוטות כלפי חיילי צה"ל היא אמירה מסיתה נגד החיילים שעוסקים יומם וליל בשמירה על בטחון ישראל".

עוד נכתב כי "מעבר לפגם האתי החמור העולה המתנהלות זו הרי שמדובר ממשיך גם בעבירה על סעיף 4 (ג) לחוק לרשות השנייה לטלויזיה ורדיו, הקובע כי מורשה לשידורים לא יתן בשידוריו, בין במישרין ובין בעקיפין, בין בכתב ובין בדרך הבעה אחרת, ביטוי לדעותיו האישיות".

במקביל לפניות הרשמיות נפתחה עצומה הקוראת לפיטוריה של העיתונאית: "אנו קוראים לרשות השניה להפעיל את כל הסנקציות העומדות לרשותה, כולל שלילת הזכיון לשידור פרסומות ב'רשת', עד לפיטוריה של קוטלר". 

ראש הממשלה נתניהו מתח ביקורת גם הוא על הדברים, ומסר: "שמעתי אמירה מקוממת נגד חיילי צהל מפי עיתונאית בכירה מגישת חדשות, זו אמירה בלתי ראויה וצריך לגנות אותה בצורה תקיפה. אני גאה בחיילי צה"ל שמגנים אלינו ועושים משימה הומנית ומוסרית. דבריה ראויים לכל גינוי". 

קוטלר עצמה הגיבה לסערה שעוררה, ואמרה כי "אני מבקשת להדגיש: ילדיי שלי וגם חבריהם, כולם לוחמים קרביים בשטחים כבר הרבה שנים. הביקורת שלי הופנתה אך ורק כלפי אותם חיילים שהשליטה שלנו על הפלסטינים בשטחים, הביאו אותם לפגוע בחפים מפשע".מחדשות 13 נמסר: "אשרת קוטלר היא עיתונאית דעתנית, שמביעה את דעותיה מעת לעת, כמו גם עיתונאים אחרים במערכת שמחזיקים בדעות אחרות. אושרת הביעה את דעתה האישית בלבד".