10 דברים שאסור להגיד לאישה בהיריון

אישה בתקופת ההיריון גם ככה רגישה יותר, לחוצה יותר ונסערת יותר, ולכן יש דברים שלא כדאי לכם לנסות לומר לה, ואל תנסו לראות מה תהיה התגובה שלה. הנה כמה מהם

חדשות כיפה עדי יצחקי 18/01/24 11:55 ח בשבט התשפד

10 דברים שאסור להגיד לאישה בהיריון
היריון, צילום: shutterstock

לכל מקום שאישה בהריון נכנסת, נכנסת לפניה הבטן. ואנחנו, כמו ישראלים טובים שאוהבים להיכנס לכל פינה, ישר מתחילים עם השאלות וההתעניינות כאילו אנחנו בעצמינו עומדים לקראת לידה. ובאמת, יש שאלות לעניין ואיחולים יפים ומרגשים לאישה בהריון. אבל לצד זה, אנשים לא יודעים שיש דברים שפשוט לא אומרים.

בתור אישה שעברה הריון אני יכולה להיזכר בלא מעט הערות מטופשות, מביכות ואפילו מרתיחות שאמרו לי. הנה כמה דברים שאסור בשום פנים ואופן להגיד.

1. "אני מקווה שאת מתכננת להניק" - אני מקווה שאת זוכרת שזה הילד שלי ואני אחליט.

2. "יופי, שנה הבאה עוד אחד, לא לעצור" - תקני אותי אם אני טועה אבל האם את מתכננת לעבור במקומי את ההריונות והלידה? לקום אליהם בלילה או לממן טיטולים וחוגים? כמו שחשבתי. אז תרשי לי גברת להחליט לבד אם ומתי לעצור מלהביא ילדים.

3. "מה זה, תאומים?" - גם אם האימא והאבא והסבא והסבתא משני הצדדים תאומים - זו שאלה שאף פעם לא שואלים! זה בדיוק כמו לשאול "יש סיבה מוצדקת לאיך שאת נראית או שאת במקרה ממש, אבל ממש שמנה?".

4. "בגילך היו לי כבר שלושה ילדים" - לא זכור לי שנרשמתי לתחרות הזאת.

5. "ואו, עוד רגע את יולדת!" - האמת שאני רק בחודש שישי אבל תודה, גם את נראית מעולה.

6. "יש כבר חדר מסודר לילד?" ומה אם אין? רוצה לשכור בשבילנו בית אחר?

7. "זה בסדר, היא הורמונלית.." - לא! את באמת חוצפנית ויש הצדקה אמיתית להתעצבן עלייך! ואגב, עדיף שלא תדעי איך זה נראה עם ההורמונים.

8. "מה, כל כך מהר?" - עמדת עם סטופר עד עכשיו?

9. "נו, את לא רוצה כבר ללדת?" - לא. דווקא נוח לי להתנייד עם תוספת של 15 קילו עליי.

10. והחשוב מכולם: לעולם, אבל לעולם, לא נוגעים בבטן של אישה בהריון בלי רשות - יש שם עובר קטן, זה נכון, אבל גם אם את מדמיינת שהוא גור כלבים פרוותי - יש משהו שעומד באמצע, וזה הגוף שלי.

ומה הדבר היחיד שאפשר ורצוי להגיד? "את נראית מעולה!".

הכותבת היא מלווה מנטלית ומטפלת ברפואה סינית לנשים בהריון ראשון