שלום לטעויות: מזרק האפידורל שיכוון את המרדים למקום המדויק!

כמחצית מהיולדות מעדיפות לקבל חומר הרדמה להקלת כאב הצירים. אך שליש מהזריקות אינן מוחדרות למיקום הנכון ומסכנות את היולדת. סטארטאפ ישראלי חדש מבקש לפתור את הבעיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/19 17:10 ו באדר א'

שלום לטעויות: מזרק האפידורל שיכוון את המרדים למקום המדויק!
צילום: shutterstock

המודעות ללידה טבעית בקרב נשים היריוניות, נמצאת במגמת עליה בשנים האחרונות, כחמישים אחוזים מהיולדות בישראל בחרו ללדת ללא קבלת חומר הרדמה. אלא שכמות ניכרת מהיולדות, עדיין מעדיפה להיעזר בזריקת האפידורל לצורך הקלה על כאבי הצירים. כמו כן, את החומר המרדים נוהגים לקבל גם גברים במקרים של טיפולים אורטופדיים וכאבי גב.

אך על אף כי הזריקה מתבצעת על ידי רופא מרדים, אשר התנסה בה כבר אלפי פעמים, כשליש מהזריקות אינן מוחדרות למיקום המדויק של החלל האפידורלי, והמטופל נאלץ לקבל זריקה נוספת, החושפת אותו לסיכון מיותר. שכן, חריגה מהמיקום הנכון, עשויה לייצר בעיות קשות ואף במקרי קיצון, לגרום לשיתוק. 

סטארטאפ ישראלי חדש של חברת Omeq, מבקש לענות על הבעיה ולפתור אותה לגמרי, באמצעות מזרק אשר יכוון את המרדים למיקום הנכון. למעשה מדובר בתוספת למזרק הרגיל, אשר באמצעות מנגנון אלקטרו מכני, מודד את ההתנגדות של הרקמות בגוף, ומשדר לרופא אם הוא אכן נמצא במיקום הנכון או לא. במידה ולא, הרופא מבין באמצעות האיתות, כי עליו לצאת החוצה ולא להמשיך את החדרת המחט. לאחר הצלחה של 90% בניסויים הראשוניים, צפויה החברה להתחיל השנה גם בניסויים קליניים, ולאשר סופית את יעילות המוצר.