מחלקת היולדות במעייני הישועה נערכת לפסח

חג הפסח, מביא אתו שאלות רבות לנשים הנאלצות "לבלות" בו בבית חולים. את כל השאלות הפנינו אל צוות המרכז הרפואי מעייני הישועה שיעשו לנו סדר בדברים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 18/04/19 11:56 יג בניסן התשעט

מחלקת היולדות במעייני הישועה נערכת לפסח
מעייני הישועה, צילום: יחצ

המרכז הרפואי מעיני הישועה הינו השלישי בגודלו בארץ, המוביל במספר הלידות והמועדף ביותר על האישה הדתית. מחלקת היולדות של מעיני הישועה מביאה בשורה של ממש לציבור הדתי המעוניין במקצועיות ללא פשרות, בצוות יהודי ובאווירה פתוחה תוך שמירה על כללי ההלכה.

הצוות החם של המרכז הרפואי ובמיוחד במחלקת היולדות קנה לו את המוניטין לא בחינם, במעיני הישועה מקפידים בראש ובראשונה על אווירת ביתיות מיוחדת ותחושה נעימה לכל מטופל ומשפחתו.

חג הפסח, מביא אתו שאלות רבות לנשים הנאלצות "לבלות" בו בבית חולים. את כל השאלות הפנינו אל צוות המרכז הרפואי שיעשו לנו סדר בדברים.

רוצה לדעת עוד על לידה במעייני הישועה?

כיצד מתמודדים במרכז הרפואי עם החג הקרב?

רחלי לנגפלד, סגנית אחות אחראית חדרי לידה, משתפת אותנו "כמו בכל שבת ומועד, הצוות המקצועי של חדרי הלידה אינו מוחלף. אישה המגיעה ללדת מקבלת צוות איכותי ומקצועי. עם זאת, הצוות שאינו קשור לפיקוח נפש, כמו מזכירות, כתבניות וכדומה – הוא צוות לא יהודי. הן מבצעות תפקידים טכניים שאינם קריטיים, כמו רישום במחשב, איפוס משקל, הדלקת אור וכיבויו וכדומה וממזערות חילול שבת וחג ככל האפשר.

רב בית החולים מעורב בכל הדורש התערבות הלכתית. קו הטלפון שלו פתוח לשאלות הצוות בכל שעה, כולל שעות לא מקובלות. כמו כן הוא נמצא בזמנים מסודרים בבית החולים לקבלת קהל וגם מטופלים ובני משפחתם יכולים להתייעץ, לשאול ולהיענות בכל מה שמטריד אותם מבחינה הלכתית.

 

ומה קורה בפסח, כיצד נערכים אליו?

ציפי לוריא, אחות אחראית חדרי הלידה, מסבירה "לקראת ליל הסדר רב בית החולים מדריך את הצוות ואת היולדות לכל מקרה שיש שאלה מיוחדת לגבי החג. כל מחלקה, בחדר האוכל שלה, כל יולדת בחדרה וכך גם בחדרי הצוות מקבלים ערכות מיוחדות לליל הסדר, כך שהן יכולות לחוג את החג במינימום תחושת החמצה למה שקורה בביתן.

בנוסף, למעוניינות, יש גם סדר פסח מרכזי לנשים וסדרים אישיים עם הבעלים לכל זוג בנפרד, כל אחת לפי בחירתה ולפי הנוח לה ולבעלה.

כמו בכל שבת וחג, גם בחג הפסח לא משחררים יולדות הביתה. כאשר יש חג ושבת צמודים, כמו בשנה זו, יש צורך מיוחד בהיערכות במספר המיטות, בכמות העריסות, בכמות הכביסה ועוד. במקרים של צורך מיוחד, כמו יומיים ראש השנה שצמודים לשבת, מתארגנים עם חדרים נוספים במחלקות אחרות, אליהן יהיה ניתן להעביר יולדות שכבר שהו במחלקה והיו אמורות להשתחרר בשבת או בחג.

 

מה לגבי כשרות המזון בפסח?

הרב יוסף ברוך הופנר, רב המרכז הרפואי משיב "כחלק משמירה על המוטו שלנו, לתת למטופלים להרגיש בדיוק כמו בבית, גם בשמירה על הכשרות ובמלאכת ההכשרה לפסח אנו ממשיכים באותו קו בדיוק.

כל כלי במטבח, כולל תנורים סירים וכלי בישול הינם מיוחדים לפסח ונשמרים משנה לשנה, כאשר השנה אנו מתחדשים בתנור נוסף לפסח שיסייע במהירות הבישול והאפייה.

בכל שנה אנו נערכים ל'מבצע בדיקת חמץ' שהוא אכן מבצע לכל דבר ונערך בעזרת עשרות מתנדבים אשר עוברים על כל המחלקות, החדרים, הארוניות והמגירות בבית החולים ובודקים שאין בהם חמץ.

בית החולים כולו ערוך לפסח בצורה מושלמת. אם בכל השנה מקפידים שלא להכניס לבית החולים אוכל מבחוץ, בפסח על אחת כמה וכמה. אין הקלות ואין עיגולי פינות. זו אחת הסיבות שנשים המתגוררות במרחק רב שבשלו הן אינן רגילות ללדת אצלנו, עושות מאמץ להגיע ללידה בתקופה זו דווקא במעייני הישועה. הן רוצות להיות רגועות בכל הנוגע לכשרות, לאווירה היהודית, לטיפול לפי כללי ההלכה וכדומה.