הטרנדים הכי חדשים להיריוניות ותינוקות

התינוקות של ימינו מתוודעים לאופנה מיומם הראשון. בעצם עוד קודם לכן, כבר מבטן אימם..

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 26/03/19 09:00 יט באדר ב'

הטרנדים הכי חדשים להיריוניות ותינוקות
צילום: אסתי ורקר

אם פעם נשים בהריון לבשו שמלות רחבות וכהות, "אוהלים" שהסתירו את הבטן, וכמעט הדחיקו את מה ששוכן בתוכה, הטרנד היום הוא ללבוש סריגים שמבליטים את הגזרה המתעגלת. טלי שרף חזן, בעלת בית האופנה הישראלי טליה, מוסיפה בעיצוביה עוד שלב במרד נגד הכללים "המרזים" של דור האימהות והסבתות: משבצות, פסים לרוחב, הדפס פרחים צבעוני, גווני פסטל וניאון, כל מה שהוא טרנדי ועכשווי, נמצא אצלה על הקולבים. "ביגוד לא אמור לגרום לנו להתבאס ממידה או משינויים שהגוף עובר", היא אומרת במסגרת קמפיין בשם HOT MAMA הכולל קולקציה שלמה שצולמה על דוגמנית בחודש התשיעי.

טליה

טליהצילום: נעמי ים סוף

 

ואז יוצא התינוק לאוויר העולם, ובגיל 5 ימים הופך ל...דוגמן צילום. גם זה חידוש שאימצו הורים צעירים בשנים האחרונות. יש כבר צלמים שהתמחו בהנצחת ילודים, שהשקיעו בתאורה נכונה, סטים מיוחדים, סטיילינג מדויק וכללי התנהגות מוקפדים. אפילו כנס מיוחד התקיים בשבוע האחרון של פברואר 2019, שהוקדש כולו לצילומי "ניו בורן". שניים מהצלמים האלה,

ישראל יניב ואסתי ורקר מספרים כי הם הגיעו לכך בעקבות דרישה חוזרת של אימהות לצילומי תינוקות. הם נכנסו ליוטיוב ולמדו את הנושא שמסתבר קיים כבר בארצות שונות, בעיקר במערב: "מדובר בתחום חם שאינו נח לרגע וכל הזמן יש במה להתעדכן", אומר יניב. ורקר מוסיפה שצלמי הילודים לומדים מגוון מיומנויות החל בבטיחות והרגעת התינוק, דרך עיטופו, קומפוזיציות, רעיונות לסטים, צילומי חוץ, צילומי פנים ועוד".

צילום: ישראל יניב

 

מעניין שלמרות שכל בעל טלפון חכם הפך לצלם המתעד את משפחתו בכלל ותינוקות ראשונים בפרט, במאות תמונות, עדיין יש ביקוש לצילומי סטודיו עם פוטושופ ההופך את הילוד ליצור מושלם. ולא מדובר בתענוג זול. צילום מקצועי, במפגש הנמשך בדרך כלל שעתיים וחצי עד שלוש וחצי עולה בין אלף ל-3500 שקלים.

לשאלה איזה פוזות או רקע מבקשים הורים טריים בצילום של ילודם, עונה ישראל יניב: "הורים מגיעים אלי בדרך כלל אחרי שעשו עבודת חקר וראו מאות אם לא אלפי תמונות של צילומי ניו בורן. רובם מבקשים צילומים מסורתיים וכאלו דומים למה שמצאו באינטרנט או ראו אצל חבריהם, אך יש כאלו שמנסים ומבקשים לקחת את העניין צעד אחד קדימה. בקשה מוזרה במיוחד הייתה של לקוחה שביקשה לדמות את הסט לחיק הטבע, מעין ג'ונגל בו היא תיראה כיולדת אוחזת בתינוק ומיילדת את עצמה".

צילום: אסתי ורקר

 

ומדוע מצלמים ילודים רק עד גיל שבועיים?

אסתי ורקר: "כיוון שבשלב זה התינוק עדיין נוטה לישון שינה שלווה ועמוקה וניתן להזיזו בלי שיתעורר. בגיל מאוחר יותר מתחיל לסבול מכאבי בטן והוא פחות רגוע ואז הצילומים יכולים להפוך לבלתי אפשריים. ובנוסף, עד שבועיים בערך התינוק ישן בתנוחה עוברית מקסימה שקשה לשחזרה לאחר מכן".

בתקווה שמזג האוויר יאיר לנו פנים בפסח, יכולים הורים צעירים לצאת לביקורים וטיולי אביב כשהתינוק מונח באחד המנשאים הארגונומיים החדשים של המותג ארגובייבי. מנשא למשקל לידה (3.2 ק"ג) ועד משקל של 20 ק"ג (גיל 4-5) עם כתפיות מרופדות, חגורת מותן, תמיכת ראש וצוואר מרופדת וכובע, כולל פאוץ' תואם. יש גם מנשא אוורירי המתאים מיום הלידה על גיל שנה בלבד, המיוצר מ-100% סיבי ויסקוזה המופקים מעץ אקליפטוס ועץ השיטה. טווח מחירי המנשאים: 299-1099 שקלים.

צילום: ארגובייבי

צילום: נובי

 

המהירות שבה מעוניינים בימינו "לבגר" תינוקות מוצאת ביטוי בדרכים שונות. מותג מוצרי התינוקות האמריקאי NUBY למשל, החל לשווק בקבוק סיליקון רך שבקצהו כפית מובנית, המיועד לתינוקות רכים הנמצאים בשלב הטעימות הראשונות, ומאפשר להאכילם במינימום לכלוך ונזילות. מחירו כ-50 שקלים.