אחרי לידה? הגוף שלך זקוק לך!

בשעה טובה! מגיע לך מזל טוב! אבל יצור מתוק ותובעני הדורש פנסיון מלא, הנקה כל שעתיים, מקלחות וטיפול צמוד 24/7 לוקח לך את כל כוחות הגוף. אז מה עלייך לעשות?

חדשות כיפה מיכל כהן 14/03/18 10:26 כז באדר התשעח

אחרי לידה? הגוף שלך זקוק לך!
אם ותינוק, צילום: שאטרסטוק

 

אחרי תשעת ירחי הלידה הגוף שלך עבר תהליך של הבאת חיים לעולם, היציבה לא מה שהייתה לפני, רצפת האגן נחלשה, וכאבי הגב מספרים לך כמה הגוף שלך תשוש.

הדבר האידיאלי ביותר זה גם בהמהלך ההיריון לבצע פעילות גופנית- הדבר אפשרי במידה ועשית פעילות גופנית לפני ושההיריון בריא ללא סיכונים. פעילות גופנית מומלצת לנשים בהריון : הידרותרפיה, שחיה, פילאטיס, יוגה, וכל פעילות שלא מכבידה באופן חזק על הגוף.

במהלך ההיריון רצפת האגן נחשפה לעומס כבד, מומלץ לבצע תרגילים לחיזוק רצפת האגן לכל אורך ההיריון. וכמה שעות לאחר הלידה ניתן כבר להתחיל בהדרגתיות בתרגילי נשימה וחיזוק רצפת האגן.

פעילות גופנית אחרי לידה היא דבר חשוב אך יש לבצע אותו רק בזמן וכמות הרצויה.

דבר ראשון יש לתת לגוף את משכב הלידה שהוא זקוק לה- 6 שבועות (אחרי קיסרי 8) לאחר 6 שבועות ולאחר בדיקת רופא מומלץ להתחיל בפעילות גופנית מתונה והדרגתית, של הליכה ותרגילים.

המלצה חשובה- בקשי מרופא הנשים שלך הפניה לפיזיותרפיסטית לרצפת אגן. היא תבדוק לך באופן מקצועי את שרירי הבטן, האם יש הפרדות שרירים? האם יש חולשה או כיווץ יתר ברצפת אגן? תנחה אותך בתרגילים מתאימים ובכך תוכלי להתחיל פעילות גופנית בצורה מבוקרת ונכונה יותר.

ומה עם הגב וחגורת הכתפיים? לפני שאת רוצה לחזק ולשחרר אותם, קודם כל השתמשי בהם נכון. זכרי! קל יותר למנוע בעיות מאשר לטפל בהם.

הניקי את תינוקך עם תמיכה מלאה בגב.

טפלי בו שאת בישיבה ונוח לך.

הקפידי על מתיחות ותנועה מבריאה לגופך.

בשביל שתוכלי לעשות כל זאת חשוב מאוד להצטרף לקבוצה או למאמנת המתמחה בנשים אחרי לידה לשקם את רצפת האגן, לחזק את שרירי הבטן בצורה המתאימה, לשפר יציבה  ולחזק את הגב וחגורת הכתפיים על מנת שיהיה לך קל להשתמש בהם נכון.

ומה לגבי המשקל? עכשיו זה הזמן שלך להתחזק, פשוט תאכלי דברים בריאים המזינים את הגוף, הקפידי על פעילות גופנית ותני לגוף לחזור לעצמו בהדרגה ובכיף.

אם למרות הכל את נתקלת בקושי מסוג זה או אחר מומלץ לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתחום ולקבל תכנית פעולה ספציפית.

בכתבה הבאה: מה עושים כשהגב כואב.

 

לטורים קודמים של מיכל, היכנסו!

מיכל כהן- מאבחנת פסיכומוטורית מטפלת בתנועה ויציבה בהיבט אינטראקטיבי. לתגובות בקשות או הערות ניתן לשלוח ל-msportherapy@gmail.com.

כתבה זו אינה מהווה תחליף לטיפול רפואי/ התפתחותי.