ותודה לקורונה - "תוך ארבעה ימים ברחנו לישראל"

ימי הקורונה גרמו להרבה מאוד תוכניות של אנשים להשתנות או להידחות. אך יש מי שהמצב דווקא האיץ בו התכנון לעלות או לשוב לישראל, אחרי שנים בחו"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/20 13:52 ו באייר התשפ

ותודה לקורונה - "תוך ארבעה ימים ברחנו לישראל"
ג'ואי וורדית כהן, צילום: צילום מסך

מה עושה זוג הורים מארצות הברית, שהיגרו לשם מישראל לפני שנים, כאשר הם מבינים כי המצב הבריאותי במדינה מחריף? עוזבים הכל ובורחים לארץ.

ג'ואי כהן חי קרוב לשלושה עשורים בארצות הברית, ורדית אשתו הצטרפה אליו למשך חמש עשרה שנים, ושם גידלו את שלושת ילדיהם. לדברי גו'אי, מה שגרם להם לחזור בבהילות לישראל, הייתה הידיעה כי כאן יקבלו טיפול ראוי במידת הצורך.

"לפני שלוש שנים הצבנו יעד לחזור בשנת 2020, אך זה שוב נדחה. הקורונה הכניסה אותנו לפרופורציות מהירות. אני מכיר ארבעה אנשים שנפטרו די צעירים, וחברים שלי שנדבקו, אפילו לא נבדקו. הטריגר הגדול היה כשהבנתי שבישראל לא נהיה חלק מהסטטיסטיקה, ואם נצטרך להגיע לבית חולים, יילחמו על חיינו". "המקרר שלי שם מלא, אפשר להכניס משפחה לבית ולא יחסר להם כלום", אומרת ורדית.

גם פסקל ומרלן שוקרון אשר עלו מצרפת לפני קצת יותר מחודש, תכננו את העליה הרבה קודם, ולא איפשרו לקורונה לעצור אותם. הם מכרו את הבית, עזבו את עבודותיהם, ולמרות הבידוד הממושך אליו נדרשו, עדיין העדיפו להגיע בימים אלה. "התחושה היא, שהמצב בישראל מנוהל טוב יותר", אומר מרלן, "היתה לנו תחושה, שכאן נהיה בטוחים יותר".