ימי בידוד - 3 הצעות תעסוקה לבני הגיל השלישי

להרבה מאד מבני הגיל השלישי, יש חיים גדושים ומלאים, אבל עכשיו כל זה נעצר. בדיוק לשם כך, מירית הופמן מביאה כמה הצעות שיוכלו להעסיק אותם גם כשהם בבית לבדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/20 12:48 כט באדר התשפ

ימי בידוד - 3 הצעות תעסוקה לבני הגיל השלישי
צילום: shutterstock

"מה אני הולכת לעשות היום, אם אני לא יכולה לצאת החוצה בגלל הקורונה המעצבנת הזאת"? ככה פתחה לקוחה את היום שלה איתי בפגישת זום שעשינו בשבוע שעבר. נכון, המציאות החדשה שנחתה עלינו מחייבת אותנו להישאר כמה שיותר בבית. ההנחיה הזאת חשובה ביתר שאת לבני הגיל השלישי הנחשבים לקבוצת סיכון גבוהה יותר מבחינת ההדבקות בווירוס.

בעבר, היינו אולי רגילים לחשוב שבגיל השלישי, אנשים מבלים את מרבית זמנם בבית, בקופת חולים, בסופר, או בקרבת בני משפחה. אך המציאות הזאת השתנתה, והיום להרבה מאד מבני הגיל השלישי יש חיים גדושים ומלאים, יש כאלה שיאמרו, שזה הגיל הטוב ביותר.

הם לא צריכים לדאוג לילדים שלהם, הם לא חייבים שום דין וחשבון לאף אחד, הם לא צריכים לפרנס משפחה, ועל כן הם יכולים לבלות זמן איכות בצורות שונות. יש כאלה שעושים זאת בנסיעות וטיולים בארץ, יש כאלה בחו"ל. הרבה אנשים לוקחים שיעורים או נרשמים לחוגים בנושאים שתמיד עניינו אותם ולא היה להם, עד עכשיו, פנאי לעשות. כל אחד בוחר כיצד לבלות את זמן האיכות שלו, בהתאם ליכולות הכלכליות שעומדות לרשותו, וטעמו האישי.

אבל עכשיו כל זה נעצר, ולא ידוע מתי השגרה שכולנו מייחלים לה, תחזור לקדמותה. לכן, מומלץ לחשוף את ההורים שלנו לעובדה שיש דברים שהם יכולים לעשות בבית דרך המחשב:

חוגים והרצאות – יש כל מיני אתרים שמציעים שיעורים בכל מיני נושאים אונליין החל מדברים שקשורים לאומנות, פוליטיקה, חברה, כלכלה ועוד. כל אחד יכול לבחור מה מעניין אותו. יש אפילו מוזיאונים המציעים סיורים וירטואליים, שווה לחפש בגוגל.

פעילויות ספורטיביות – יש שפע של פעילויות ספורט מכל הסוגים והמינים, שניתן לעשות דרך המחשב הביתי, ללא צורך במכשירי חדר כושר אלא רק מזרן ורצפה. מספיק להסתכל ביוטיוב כדי להיווכח בכך.

קניות של אוכל- רוב הרשתות הגדולות, אבל גם המכולות השכונתיות, מוכנות לעשות משלוחים הביתה. בייחוד בתקופה המאתגרת הזו, כאשר מדובר באנשים מבוגרים יותר.

בפעם הבאה שאתם משוחחים עם ההורים דרך זום, ווטסאפ או בכל דרך אחרת, הציעו להם את האפשרויות האלה.  הם ישמחו- ואתם עוד יותר!

 

 

הכותבת: מירית הופמן - עו"ד לתכנון בין דורי וליווי משפטי ואישי לגיל השלישי.
 

 

לטורים קודמים