בכירי רבני הציונות הדתית: מצווה להצטרף למיזם ההתנדבות ׳ערבות המונים׳

בכירי הרבנים בציונות הדתית יוצאים הבוקר בקריאה להצטרף למערך ההתנדבות ׳ערבותהמונים׳ אשר מאגד תחתיו את הארגונים המובילים בציונות הדתית. השר בצלאל סמוטריץ׳: ״אנחנו לקראת תקופה מאתגרת אבל בעז״ה נעבור אותה בזכות הערבות ההדדית של כולנו."

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/20 15:39 כד באדר התשפ

בכירי רבני הציונות הדתית: מצווה  להצטרף למיזם ההתנדבות ׳ערבות המונים׳
בצלאל סמוטריץ', צילום: ללא

בכירי הרבנים בציונות הדתית יוצאים הבוקר בקריאה להצטרף למערך ההתנדבות ׳ערבותהמונים׳ אשר מאגד תחתיו את הארגונים המובילים בציונות הדתית. 

במכתב אותו הוציאו הבוקר הרבנים הרב חיים דרוקמן ראש ישיבת אור עציון וראש מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב שמואל אליהו רב העיר צפת הרב אליהו בלומנצויג ראש ישיבת ההסדר ירוחם, הרב חיים גנץ ראש ישיבת מעלה אליהו תל אביב, הרב דודי דודקביץ רב הישוב יצהר, הרב שמעון כהן ראש מוסדות בית מוריה באר שבע, הרב דוד סתיו  רב העיר שהם, הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר שדרות, הרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן והרב דוד תורג'מן  ראש הישיבה הגבוהה דימונה נכתב:

״בימים הללו סגולת ישראל פורצת בעוז בהתגייסות אדירה ובערבות הדדית נפלאה אשר מרוממת את עם ישראל כולו שעומד כאיש אחד ובעיקר בלב אחד אל מול האתגרים שבפנינו. על כן, שמחנו מאוד לשמוע על מיזם "ערבות המונים" אשר מייצר באופן אוטומטי קשר בין מתנדבים לבין רבבות עמך בית ישראל שזקוקים לסיוע בימים אלה.  אנו קוראים להצטרף אל המיזם, להתנדב ולסייע ככל הניתן וכל זאת תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.  המתנדבים בעם ברכו ה’.״

צילום: ללא

המערכת אשר אליה נרשמו כבר ביממה האחרונה מאות מתנדבים ועשרות בקשות סיוע נבנתה על גב פלטפורמת ״ימינהמונים״ הינה המערכת התנדבות הראשונה אשר אינה דורשת הפעלת חמ״ל אלא מחברת באופן אוטומטי בין המתנדבים לבין ציבור הנזקקים. כמו כן על מנת לעמוד בהנחיות משרד הבריאות מאפשרת המערכת להתנדב תוך שימוש באמצעים דיגיטליים כגון: למידה מרחוק עם הילדים, חברותות ללימוד תורה עם מבודדים, סיוע בעריכת קניות לקשישים ומבודדים, סיוע לילדי חינוך מיוחד ובמקרים מיוחדים גם שמרטפות לילדי מבודדים. 

השר בצלאל סמוטריץ׳: ״אנחנו לקראת תקופה מאתגרת אבל בעז״ה נעבור אותה בזכות הערבות ההדדית של כולנו. המערכת האוטומטית מאחדת כוחות התנדבות רבים ותאפשר את החיבורים גם במצב של סגר מלא כמובן תוך הקפדה מלאה על הוראות משרד הבריאות וההוראות לשעת חירום״