בבידוד משפחתי? 15 דרכים להעביר את הזמן עם הילדים

מצאתם עצמכם תקועים בבידוד משפחתי עם הילדים? במיוחד עבורכם, הבאנו 15 רעיונות מיוחדים, שיעזרו לכם להעביר את הזמן בכיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/20 15:30 טז באדר התשפ

בבידוד משפחתי? 15 דרכים להעביר את הזמן עם הילדים
צילום: shutterstock

לא פשוט לעצור את כל מערך החיים והשגרה ולהיכנס לבידוד. מעבר לסכנה הבריאותית המרחפת מעל הראש, וחוסר הוודאות, נוכחות אינטנסיבית של כל בני המשפחה, הורים וילדים, עשויה להפוך את הזמן הזה יחד, לנפיץ במיוחד. אז כדי שלא תצטרכו לטפס על הקירות, הבאנו לכם כמה רעיונות איתם תוכלו להעביר אתך הזמן המשותף שנכפה עליכם, באופן נעים, שיעזור להפיג את המתח, ולנצל אותו למטרות טובות, שיעזרו להפוך את התקופה המאתגרת הזו, לזיכרון טוב בטווח הזמן הקרוב והרחוק.

 

1. ללמוד משהו חדש

תמיד רציתם להקדיש זמן ללימוד נגינה, שפה חדשה, או להרחיב את הידע בתחום שתמיד סקרן אתכם? אחד הדברים המשמעותיים שניתן לעשות בזמן הפנוי שנכפה עליכם, הוא לממש סוף סוף את השאיפה הזו, ולהתחיל בלימוד תחום חדש או כישורים חדשים. נוכחות המשפחה סביבכם יכולה להפוך את הלימוד למרתק עבור כולם, וכמובן, לשתף את כולם בחומר הנלמד.

 

2. חזון משפחתי

אם לא ניצלתם את ראש השנה להגדרת חזון משפחתי, זה הזמן לערוך השלמות. שבו יחד עם דף ועט, וכתבו את החזון המשפחתי שלכם. הציבו לעצמכם יעדים אישיים ומשותפים, נצלו את נוכחות בני המשפחה כולה, על מנת להסביר איזו עזרה תרצו לקבל האחד מהשני, על מנת להגיע למטרות שאתם שואפים אליהן. 

כתיבת חזון משפחתי

כתיבת חזון משפחתיצילום: shutterstock

 

3. יומן בידוד

בידוד ובטח בידוד משפחתי, הוא אירוע נדיר. המלצה שלנו, נצלו את הסיטואציה המורכבת לתיעוד. אם אתם חובבי המילה כתובה, תוכלו לכתוב יומן אישי, ולספר את קורות יומכם, התחושות והחוויות היומיומיות. ואם אתם חיים ונושמים וידיאו, תוכלו להכין יומן מצולם, ואפילו לשתף אותו מידי יום ברשתות החברתיות. 

 

4. קליפ משפחתי

אם בווידיאו עסקינן, זה הזמן שלכם לייצר מזכרת אמיתית, שרק העבודה עליה תהיה חוויה מיוחדת במינה. הפיקו לעצמכם קליפ משפחתי מושקע. תוכלו לכתוב מילים ולהלביש על שיר קיים, או לבצע יחד שיר שאתם אוהבים במיוחד. וכדי להפוך את החוויה לרצינית, מומלץ להשקיע גם בתלבושות, איפור, אביזרים, ורקע מתאים.

הזדמנות בשביל הילדים


צילום: shutterstock

 

 

6. דייט זוגי

בין כל החוויות המשותפות עם הילדים, מצאו לעצמכם גם כמה רגעים לזמן זוגי. אם הרבה זמן לא יצא לכם לצאת לבד, תוכלו לארגן בבית דייט מיוחד. בשלו לעצמכם אוכל מועדף, ושבו עם כוס יין לשיחות ברומו של עולם. אין ספק, כי הזמן האינטנסיבי יחד, עשוי לעורר הרבה אמוציות וחילוקי דעות, ולכן, חשוב לדעת לעצור הכל, ולהתרכז אחד בשניה ובמה שעובר עליכם, ולדבר על הכל.

 

 

7. פיקניק

אמנם אינכם יכולים לצאת לטבע, אך אין זה אומר שחוויית הטבע לא יכולה להגיע אליכם. מצאו פינה נוחה בבית, שימו צלילי רקע מתאימים, ושבו יחד לפיקניק משפחתי. פרשו שמיכה על הרצפה, ארזו סנדוויצ'ים ושתיה בסל, ושחקו בשש-בש, רמי ודמקה להנאתכם.

מתכון לסנדוויץ' טונה עם אריסה, ביצה וירקות

צילום: shutterstock

 

 

8. פאזל ענק

דרך מהנה נוספת לנצל את הזמן המשפחתי, היא להרכיב יחד פאזל ענק. נכון, זה יכול לקחת ימים שלמים, אבל זה בדיוק הזמן שיש לכם, ותוכלו לרתום את הילדים להרכבה, כך שבסופה, תתקבל תמונה נפלאה שתוכלו למסגר, ותהיה עבורכם למזכרת יפה ומשמעותית מהתקופה.

 

5. צילומי משפחה

אם גם אתם תמיד רציתם להצטלם עם בני המשפחה בצילומים מקצועיים, אך השגרה ומשימות היומיום לא אפשרו לכם לממש הרצון, זה בדיוק הזמן להשקיע בנושא. בחרו מספר סוגי תלבושות, תאמו צבעים, ודאגו לאביזרים מתאימים. כמו כן, בחרו קיר מתאים לרקע, או מתחו סדין לבן. הציבו חצובה, ובאמצעות טיימר, התחילו לחייך למצלמה. בדקו מעת לעת שהכל ממוקם נכון, וצרו מזכרת יפה שתישאר אתכם לתמיד.

צילומי משפחה

צילומי משפחהצילום: shutterstock

 

9. חשפו את עולמכם המקצועי לילדים

אם גם הילדים שלכם לא יודעים להסביר בדיוק במה אמא ואבא עובדים, זה הזמן להסביר להם באופן מפורט, ולשתף אותם בתחומים המעסיקים אתכם מידי יום. נצלו את ההזדמנות לחשוף אותם לסוגיות הרלוונטיות לעולמכם המקצועי, ושתפו כיצד המצב הנוכחי במדינה, משפיע גם על אופי העבודה שלכם. בכך, תרוויחו גם את האפשרות לשוחח עם הילדים על נושא שמעניין אתכם, וגם, על הדרך, הם יקבלו שיעור באזרחות ומדעי המדינה.

 

10. כל המשפחה במטבח

הזמן המשותף יחד, הוא הזדמנות לגבש לעצמכם מידי יום תפריט לכל הארוחות, לחלק ביניכם את העבודה, ולהיכנס יחד למטבח. תוכלו לצוות הורה וילד, אח גדול ואח קטן, או לנצל את ההזדמנות לנוח, ולתת לילדים אתת האחריות להכנת ארוחה מלאה עבור המשפחה כולה.

אפיה משותפת

אפיה משותפתצילום: shutterstock

 

11. שיפוץ נקודתי

אם יש לכם פינה בבית שמציקה לכם כבר הרבה מאוד זמן, נצלו את הבידוד כדי לשדרג אותה ולהשקיע בה. תוכלו לצבוע קירות, לתקן רהיטים, לשדרג חפצים, או פשוט לארגן מחדש מקומות מבולגנים שאתם לא מגיעים אליהם במהלך היום יום. העובדה שהילדים נמצאים יחד אתכם, תהפוך את העשייה למגבשת ומהנה, ואם בא לכם ללכת על כל הקופה, תוכלו פשוט לארגן את כל הבית מחדש.

 

12. טלפונים לקרובים

גם לכם יש בני משפחה שאתם מאוד אוהבים, אבל פוגשים רק באירועים משפחתיים, או יתרה מכך, הילדים שלכם כלל לא מכירים אותם? זה הזמן לשבת עם הילדים, לערוך איתם את העץ המשפחתי, ולהתקשר לשוחח עם מי שלא פגשתם כבר הרבה זמן. ואתם אתם ממש משקיענים, תוכלו לקיים שיחות וידיאו, שיהפכו את השיחות למעניינות במיוחד.

הזדמנות לשוחח עם הקרובים

הזדמנות לשוחח עם הקרוביםצילום: shutterstock


 

לנקות

בידוד או לא בידוד, בעוד חודש בדיוק, יגיע אלינו חג הפסח, ולליל הסדר - קו הסיום, נצטרך להגיע כולנו עם בית מצוחצח, ונקי מכל זכר לחמץ. אז אם אתם נמצאים כבר בבית, והילדים אתכם, זו הזדמנות מצוינת להחל בניקיונות לכבוד החג, ואם תהיו ממוקדים ותפעילו נכון את הילדים, תוכלו להיות רגועים, שבכל הקשור לניקיונות, אתם כבר מוכנים.

 

סרטים משמעותיים

הרבה מאוד סרטים קולנועיים מבוססים על סיפורים אמיתיים, או מציגים תקופות שונות במהלך ההיסטוריה. נצלו את הזדמנות לשבת ולצפות יחד בסרטים המציגים אירועים חשובים שתרצו לחשוף את הילדים אליהם, או סוגיות מעניינות, שתוכלו לצפות בהן יחד, ולתווך להם אותן. כך תרוויחו זמן איכות מהנה ומחכים.

 

סידורים חשובים

הזמן הפנוי בבית, הוא הזדמנות טובה לערוך השלמות למשימות חשובות שלא התפניתם אליהן בימי השגרה. נצלו את הזמן למילוי טפסים לביטוח לאומי, מס הכנסה, ביטוחים שזנחתם, תכניות חיסכון, ושאר משימות טכניות, אשר ניתן להשלים באמצעות אתרי האינטרנט השונים, או בטלפון.