הילד משתכר בפורים? 7 טיפים חשובים להורים

חג הפורים מביא איתו אתגר גדול עבור הורים, אשר מצד אחד מעוניינים לאפשר לילדיהם המתבגרים לחוש בשמחת החג, ומצד שני, נדרשים להציב גבולות ברורים. אז כיצד עושים זאת בצורה נכונה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/20 12:12 יג באדר התשפ

הילד משתכר בפורים? 7 טיפים חשובים להורים
שיכרות, צילום: shutterstock

לשמחת הפורים מחכים במשך השנה כולה, אבל לעיתים קרובות המנהג לשתות "עדלאידע" מביא איתו גם סכנות רבות, בעיקר בקרב צעירים, אשר אינם מורגלים בשתיה, ואינם מודעים מספיק להשלכות המסוכנות שיכולות להיגרם כתוצאה ממנה. במקרה הזה, להורים ישנה אחריות גדולה, להכין היטב את ילדיהם בני העשרה, ולצפות מראש, היכן יכולות להתעורר בעיות. "הרשות לביטחון קהילתי", מביאה כמה כללים חשובים להורים, אשר יועילו בשמירה על בני הנוער הצפויים להשתכר בפורים.

מחקרים מוכיחים כי כי מעורבות, התעניינות ונוכחות הורית, מסייעת להם להתמודד במצבי סיכון אליהם הם נחשפים. לכן, שיח פתוח יכול להשפיע רבות על הבחירה של בני הנוער האם לשתות אלכוהול, או לוותר על כך. להלן מספר טיפים בנושא מטעם "הרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול- הרשות לביטחון קהילתי המשרד לבטחון פנים":

1. נהלו שיחה כנה עם הילדים לפני חג הפורים, והציגו את עמדתכם לגבי שתיית אלכוהול בכלל, ובחג בפרט. במהלך השיחה חשוב להקשיב למתבגרים, לאפשר להם לשתף אתכם בעמדותיהם כלפי מידת הסיכון שיש בשימוש באלכוהול, וללא שיפוטיות מצדכם, אך לצד ההקשבה, חשוב להעביר מסר השולל שימוש באלכוהול וסמים.

2. בדקו עם ילדיכם מה התוכניות שלהם למהלך החג.

3. חשבו עימם, על דרכים בריאות להאדיר ולקיים את מצוות השמחה בחג.

4. כוונו אותם לאחריות אישית - עודדו אותם לקחת אחריות ולא לעמוד מן הצד כאשר הם עדים לפגיעה כלשהי או להתנהגות שאינה מתאימה. עודדו אותם לבקש ולהגיש עזרה.

5. סכמו על שעת חזרה מצופה. דרשו כי יעירו אתכם בהגיעם הביתה, על מנת שתוכלו לראות אותם ולוודא כי הכל בסדר.

6. הבהירו לכם, כי בכל שעה בה ידרשו לסיוע שלכם, אתם תהיו שם בשבילם.

7. זכרו כי רוב בני הנוער, לא היו רוצים חברים שתויים לידם, ואינם רוצים לראות את חבריהם במצבי מבוכה ולקרוא להורים במקרה של בעיה.

 

פורים שמח.

 

האם מותר להשתכר בפורים?