השנה חוגגים את פורים - יחד עם ההורים המבוגרים

חודש אדר - חודש מלא בתוכניות להורים ולילדים, אין הורה שלא עסוק ומתרוצץ להספיק את כל המטלות לקראת החג. אבל מה עם המבוגרים במשפחה? מה עם שמחת החג שלהם?

חדשות כיפה מירית הופמן 04/03/20 12:46 ח באדר התשפ

השנה חוגגים את פורים - יחד עם ההורים המבוגרים
פורים, צילום: shutterstock

חודש אדר - חודש מלא בתוכניות להורים ולילדים. יום כיף, יום פיג'מות, יום צבע, פרוייקט גמד-ענק. בשבועיים שלפני פורים, אין הורה לילד קטן (ולפעמים גם להורים לילדים גדולים יותר), שלא עסוק ומתרוצץ להספיק את כל המטלות, לקנות את התחפושות, את משלוחי המנות את הפרסים.. וזה כמובן בנוסף לעבודה ולמטלות הבית השגרתיות-הרגילות.

ואז מגיע ערב פורים עצמו, לחפש את הילדים, להתחפש בעצמינו (כן כן אני ממש מקפידה על כך..), קריאת מגילה, ואז כמובן להתארגן לקראת היום שלמחרת- משלוחי מנות, סעודת פורים.. בקיצור, אני חושבת שקלטתם את העניין. פורים ולפני פורים הם ימים עמוסים אפילו מאד.

ואף על פי כן, ואולי למרות זאת, חשוב מאד להקדיש גם זמן בחג הזה להורים המבוגרים במשפחה. הם אמנם כבר מזמן לא חלק מכל הבלאגן בבית הספר ובגנים, אבל הם בטוח ישמחו להשתתף בחגיגות. וגם אם זה לא אפשרי, מפאת קשיי ניידות, אולי תנסו להביא את החגיגיות אליהם? היום כשפלאי הטכנולוגיה כל כך נגישים, אין בעיה להסריט בזמן אמת את המסיבות והחגיגות ולהביא את זה בלייב למשפחה היותר מבוגרת כדי שיוכלו להתרגש ולהרגיש חלק מהכיף ומהחוויה.

וביום עצמו, בין חלוקת משלוחי המנות והסעודה, הקדישו קצת זמן לשבת עם ההורים או הסבים, לשאול לשלומם, לשמוע מהם איך הם חגגו את פורים בצעירותם, ולמה הם התחפשו. תתפלאו לדעת כי הזמן הזה ייזכר להם הרבה לאחר שמשלוח המנות (אותו טרחתם כ"כ הרבה בהכנות שלו שיהיה מותאם לדיאטה המיוחדת שלהם) כבר נאכל ונשכח. 

הביקורים האלה יוצרים אצלם מעטפת של ביטחון, הרגשה שהם עדיין נאהבים וחשובים, ולמרות העיסוקים האינסופיים, עדיין המשפחה רוצה את קרבתם. הדרך שבה אתם מתנהגים להוריכם היא מסר שעובר לילדיכם ולנכדיכם. רצוי שתהוו דוגמה טובה ומכבדת. חשוב לא פחות לציין כי זמן האיכות הזה ממלא גם אותנו, ההורים הצעירים, באנרגיות עצומות של השתייכות למשהו גדול יותר, למשפחה רב דורית, משהו שהוא מעבר לעצמינו אנו. 

הזמן הגנוז הזה איתם, יעשה להם הרבה מאד אושר וירבה בהם שמחה, ישאיר בהם תחושה חיובית, טעם טוב וזיכרון נעים. והרי מהי מטרת פורים אם לא לשמוח ולשמח? 

 

לטורים קודמים

 

 

הכותבת: מירית הופמן, עו"ד לתכנון פיננסי ולגיל השלישי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן