נופשון שומרון: החופש שמחייה את משפחות הילדים המיוחדים

כבר 10 שנים שישיבת קרני שומרון מפעילה מדי שבת 'נופשון' הנותן מסגרת טיפולית לילדים מיוחדים ומעניק למשפחותיהם כמה שעות של חופש בתוך המציאות הבלתי אפשרית שבה הם חיים. בעקבות מצוקה קשה, יוצאת הישיבה בקמפיין שיאפשר את המשך קיומו של הפרויקט החשוב הזה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 25/11/19 16:27 כז בחשון התשפ

נופשון שומרון: החופש שמחייה את משפחות הילדים המיוחדים
נופשון שומרון, צילום: ללא

לו הייתם מציעים לפני 15 שנים לבני הזוג בוקובזה מקרני שומרון לצאת לבילוי, נראה שהייתם נענים בגיחוך. לענב (45) ולרב יובל (48), ר"מ בישיבת ההסדר ביישוב, יש חמישה ילדים; שניים מהם, אליה שאול (21) ואביעד (18) הם בעלי פיגור בינוני. "זה אומר שאי אפשר לעזוב אותם, ואתה צריך להיות צמוד אליהם יום ולילה", מספר האב על ההתמודדות בראיון לעיתונאי אלון פרל מעיתון 'שביעי'. "אין מציאות שבה הם בבית ואתה יכול לא להיות. אתה לא יכול ללכת לחתונות, לא להתארח, לא לארח, כלום".

המציאות הלא שגרתית קיבלה תפנית כשמשפחת קצור מקרני שומרון החליטה לקחת יוזמה. "כשהילדים היו קטנים הייתה שבת חתן לאחותי", מספרת ענב, "והיה ברור לנו שאנחנו לא יכולים לנסוע. משפחת קצור אמרה לנו שנלך, והם יארגנו מה שצריך. הראש לא היה שקט, היו הרבה חששות, אך נסענו". מעשה החסד של השבת הזו היה רק יריית הפתיחה ל'נופשון שומרון', ולאחוריו החליט היישוב לפנות לעוד משפחות שזקוקות לסיוע בכל אזור השומרון. הקהילה, בסיוע מתנדבים מהיישוב ומהסביבה, ליקטה את הילדים המיוחדים ודאגה בכל שבת למבנה מגורים בקרבת מקום ולכל צרכיהם.

נופשון שומרון

נופשון שומרוןצילום: ללא

לפני עשר שנים חלה תפנית משמעותית נוספת. ליאור ליפשיץ, מנכ"ל ישיבת קרני שומרון, החליט לקחת חסות על הפרויקט, והישיבה חנכה בניין בן עשרה חדרים שבו מתארחים מדי שבת ילדים מכל רחבי הארץ.

"לשים את הילדים במקום שכזה בשבת, זה כמו חופשה עבור ההורים שלהם", מסביר הרב יובל. "כשהילדים בבית, אני כמעט ולא יכול לזוז".

ענב: "אם לא היינו גרים בקרני שומרון, אני לא יודעת אם היינו מגיעים למצב כזה. הקהילה פה עטפה אותנו ועזרה לנו, ובזכותה אנחנו יכולים להתפתח. כשהייתי יותר צעירה, היה לי קשה מאוד מבחינה אמונית. אבל כשאתה רואה את מעגלי החסד, אתה מבין שיש לזה מטרה. בזכות אליה ואביעד הוקם הנופשון. זו הסתכלות בזווית אחרת על מצב לא פשוט. כשאתה רואה את הממדים של החסד, שאתה שותף של הקדוש ברוך הוא בעולם הזה, זו הסתכלות אחרת לגמרי".

חלק ניכר ממתנדבי הפרויקט הם תלמידי הישיבה. "זו ישיבה של חסד ועשייה", מסביר הרב יובל את השפעת הפרויקט על תלמידיו. "הם באים בכל שבת ולוקחים את הילדים. אנחנו משתדלים שזה לא יהיה על חשבון לימוד התורה, שגורם לאדם לצמוח אך גם מביא לידי מעשה ורואים את זה. בוגרי הישיבה מגיעים לנופשון בחופשות שלהם מהצבא. זוגות נשואים מגיעים לפה. החסד מחלחל עמוק".

בישיבה לקחו חסות

בישיבה לקחו חסותצילום: ללא

במסגרת קמפיין ההמונים 'מאירים את העולם', שייערך בימים רביעי וחמישי הקרובים (28-27 בנובמבר), מקווים ב'נופשון שומרון' לגייס סכום שיאפשר בניית קומה נוספת כדי לתת מענה לעשרות ילדים מיוחדים. אביטל קלזן, רכזת הנופשון זה כארבע שנים, משתפת בתחושותיה הנובעות מהמצוקה הקשה. "קיבלתי טלפון מאם חד הורית שיש לה ילד מיוחד והיא ממש כעסה עלי כי לטענתה התקשרה כבר כמה פעמים והבטחנו לה שתיכנס לרשימת המתנה והילד שלה מחכה כבר למעלה משנה ולא חזרנו אליה".

"ניסיתי להסביר לה שהרשימה כוללת ילדים שממתינים כבר 6 שנים (!!)", מספרת אביטל, "פשוט אין לנו מקום לקבל עוד. האמא פרצה בבכי וביקשה בכל לשון של בקשה שניקח את הילד אפילו פעם בחודש כדי שתוכל לנשום אויר, כיום היא לא יכולה לעשות כלום מלבד לטפל בילד מבוקר עד לילה. כ"כ הבנתי את המצוקה שלה ורציתי לעזור, אבל פשוט לא יכלתי. גם היום אנחנו מאלתרים פתרונות לחלק מהילדים שקיבלנו, ומנסים למצוא להם  מקום בבתים של תושבים ביישוב.

"אנשים חייבים להבין שכל שקל שיתרם לנופשון, מקדם אותנו אל בניית הקומה החדשה שפירושה - הצלה של ממש עבור המשפחות האלו שמתמודדות 365 ימים בשנה עם מציאות בלתי אפשרית. אנחנו מוכרחים לעזור להם".