טיול מאורגן בפחות מ1,000 דולר לאדם?!

כולנו צריכים לשבור את השגרה מדי פעם, על מנת לחזור אליה רעננים יותר ומלאי חוויות. בשנים האחרונות, שבירות-שגרה מעין אלו מביאות את רוב הישראלים לנתב"ג – בדרך לטיולים ביעדים קסומים בחו"ל, במרחק כמה שעות טיסה בלבד, בהם אפשר לצאת לטיול מהחלומות במחיר נמוך משמעותית מטיול דומה פה בארץ

חדשות כיפה תוכן שיווקי 08/07/19 10:11 ה בתמוז התשעט

טיול מאורגן בפחות מ1,000 דולר לאדם?!
צילום: shutterstock

לטיולים בחו"ל יש הרבה יתרונות, מעבר לעלות נמוכה יחסית לטיולים מקבילים פה בארץ: יציאה לארץ זרה תפגיש אתכם עם תרבות מעניינת, נופים מרהיבים ואטרקציות ייחודיות. יחד עם זאת, טיסה לחו"ל דורשת התארגנות שלא כולנו נהנים ממנה, כמו הזמנת טיסות, מלון, בחירת אטרקציות לבקר בהן, עריכת תוכנית שתתאים לשעות הפתיחה, ארוחות, רכב שכור וכדומה.
יש דרך מצוינת ליהנות מחוויה מושלמת בחו"ל בלי שצריך לטפל בכל המנהלות לבד – ואנחנו מדברים, כמובן, על טיולים מאורגנים – ויש גם כאלה המוצעים בתקציבים מפתיעים.

טיולים מאורגנים אמנם נערכים בקבוצה - אבל כיום, כבר לא מדובר בטיולים מאורגנים בסגנון המיושן, עם אוטובוס שעוצר לזמן קצר מדי בכל מקום, מדריך מונוטוני וקבוצה רועשת. הדגש היום בטיולים מאורגנים הוא לאפשר למשתתפים פרטיות והנאה גם במסגרת האינטימית - עם בני המשפחה, בן הזוג או החברים שאיתם יצאתם לטיול.

לפניכם סקירה של ארבעה יעדים אליהם אפשר להזמין בקלות טיולים מאורגנים, שלא רק יחסכו מכם את הצורך לטפל במנהלות בעצמכם - אלא גם יציעו חוויה של חופשה מגוונת במתכונת אחרת, וכל זה - בתקציבים לא גבוהים.
 
סיציליה, איטליה במיטבה
סיציליה היא האי הגדול ביותר בים התיכון והמחוז הגדול ביותר באיטליה. סיצילה חובשת שני כובעים בו זמנית – מצד אחד, היא רומנטית ותוססת; ומצד שני, היא נחשבת לאחד היעדים הפסטורליים ביותר במדינה, וקשה לא להתאהב בה.
טיולים מאורגנים לסיצילה מתחילים בדרך כלל בנחיתה בשדה התעופה הנוח של העיר קאטניה. אפשר לצאת לטיול בן כשבוע במסלול מעגלי שייקח אתכם אל כפרי דייגים ציוריים, מהם כאלה הנחשבים לאתרי נופש מן הנחשקים בעולם. כך למשל הכפר צ'פאלו השוכן על רצועת חוף מדהימה למרגלות צוק מרשים, כאשר במרחק קצר שוכנות אטרקציות מרהיבות, מנזרים, קטקומבות (מחילות קבורה תת קרקעיות), מסעדות דגים, סמטאות אבן צרות, בתי קפה אותנטיים ועוד.
בסיצילה שוכן גם הר הגעש המפורסם אתנה, עיירות שאת שמן וודאי שמעתם כגון טאורמינה, פלרמו ועוד.

מונטנגרו
מונטנגרו (פירוש השם "ההר השחור") היא מדינה הררית קטנה בחבל הבלקן, שהייתה שייכת בעבר ליוגוסלביה. מונטנגרו שוכנת על חוף הים האדריאטי, ומציעה נופים עוצרי נשימה ואזורים רבים חופשיים ממגע יד אדם. למונטנגרו קו חוף מדהים שלאורכו עיירות נופש וכפרים המרכיבים יחד ריביירה שאינה נופלת מזו של צפון איטליה, צרפת וריביירות מפורסמות אחרות. במונטנגרו יערות, אגמים, נחלים, קרחונים ולא פחות מ-120 חופי רחצה. אוכלוסיית המדינה מונה כ-700 אלף איש בלבד ושטחה כשני שליש מזה של ישראל - כך שצפיפות האוכלוסין נמוכה מאוד ביחס לזו שאנו רגילים לה.

טיולים מאורגנים במונטנגרו יקחו אתכם ליעדים כגון פארק הדורמיטורים, האגם השחור, עיירות סקי, הקניון הגדול באירופה ואחד העמוקים בעולם; תפגשו שלל עופות נודדים וציפורים נדירות, מצודות עתיקות שנשתמרו היטב, בתי מרחץ, עץ זית בן למעלה מאלפיים שנים ושלל אטרקציות הכלולות ברשימות של אונסק"ו ומוכרות כאתרי מורשת עולמית. 

העיר האדומה – מוסקבה רוסיה

עם מבנים אדריכליים עוצרי נשימה, היסטוריה של הפיכות ומאורעות שאנחנו רק יכולים לדמיין, פארקים קסומים ורחבי ידיים, גלריות רוויות אומנות ואפילו חיי לילה מוארים – מוסקבה היא יעד מפתיע לטיולים מאורגנים של פחות משבוע. במהלך הטיול תגיעו לאטרקציות ייחודיות באזור, כגון מוזיאון התעופה והחלל, שיכיר לכם מקרוב את תכנית החלל הרוסית; מדרחוב שפזורים בו דוכנים של יוצרים ואמנים מקומיים; גני התערוכה של מוסקבה, שהם מרכז התערוכות הגדול בעולם; ועוד. ודרך אגב, על אף שמדובר במדינה שלפעמים נראית כמו מעין יקום נפרד – טיסות ישירות מנתב"ג למוסקבה אורכות רק כשלוש שעות בהלוך, וכחמש שעות בדרך חזרה.

רומניה
רומניה היא ארץ קסומה עם אזורים בהם הזמן כאילו עצר מלכת. כיום, קיימים
טיולים מאורגנים לאזורים שונים של רומניה – לדוגמה, טיול למחוז טרנסילבניה בהרי הקרפטים שבצפון המדינה. במהלך טיול כזה תבקרו בטירות מרשימות, ביניהן הטירה המסתורית של הרוזן דרקולה; תיכנסו לכפרים שם החיים מתנהלים ממש כמו לפני מאות שנים, כולל עיבוד האדמה בשיטות קדומות, הובלת מטען בעגלות רתומות לסוסים, שאיבת מים מבארות; ועוד.

ברומניה יערות קסומים, עיירות ציוריות, מקומיים ידידותיים וניגוד של ישן ואותנטי לצד מודרני וחדיש. אוכל טוב, מחירים נמוכים ושלל אטרקציות הם מנת חלקם של מי שבוחרים לטייל במתכונת של טיולים מאורגנים לרומניה.