להיות אמא קרייריסטית בחופש הגדול? זה כמעט בלתי אפשרי

בכל שנה מגיעה חופשת הקיץ של ילדיי, ואין לה שום חיבור עם העבודה שלי. כך שעליי להסתדר בעצמי עם עם כל רגשות האשם, העצבים והסידורים ההכרחיים

חדשות כיפה עדי גל 07/07/19 15:40 ד בתמוז התשעט

להיות אמא קרייריסטית בחופש הגדול? זה כמעט בלתי אפשרי
צילום: shutterstock

אין חדש תחת השמש היוקדת של יולי אוגוסט. השיר של שלמה ארצי, זה על החום, חוזר ומתנגן בכל בוקר מחדש. את הפלוגה והאש מחליפה הפלוגה המצומצמת הפרטית שלי בבית. המלחמה היא על המסכים, השעמום, ה"אמא, אין לי כח". האש לא נורית בתעלה אלא באזור הדמדומים של פורטנייט ודומיו. ומעל הכל סימן השאלה הענקי: לעבוד או לא לעבוד?

בכל שנה מגיעה החופשה שלהם, שאין לה שום חיבור עם העבודה שלי. הם בשלהם ואני בשלי, עם כל רגשות האשם, העצבים והסידורים ההכרחיים. כשאסי דיין כתב לגילה אלמגור את "מה הם החיים, סידורים ופרוצדורות"  הוא בטח התכוון לחודשיים האלה.

אל תטעו בי לרגע. בכל שנה אני חוזרת לנקודת ההתחלה – לרצון להיות אם למופת, לחנך אותם, למשוך אותם קדימה, לספק להם עניין, לייצר להם הזדמנויות, לגרום להם ליהנות לכל הרוחות מחודשיים מתוקים בלי מבחנים – ובכל שנה אני ניגפת מחדש. איך מגשרים בין הפנטזיה למציאות? איך מתגברים על התסכולים ואיך משלבים את העבודה בכל המצב הנזיל הזה?

השנה החלטתי לא להילחם, לא בהם ולא בעצמי. לתת להם את זמן המסכים הקטנים, כי בינינו, הם תמיד ייקחו אותו בדרך כזאת או אחרת, ובשעה מוקדמת או מאוחרת ביממה. החלטתי להציע להם פעילויות וסדנאות, ולא להיעלב כאשר הם מסרבים. לשים שני ספרים על השולחן, ולא להתעצבן כשלא פותחים אותם. ללכת לסרט בפסטיבל הקולנוע לסרטי ילדים בסינמטק, ולקבל את זה שחשוב לא פחות מהסרט היא ההחלטה "איפה אוכלים". ובאשר לעבודה – להיות גמישה, דינמית, לקבל את ההכרח והצורך לעבוד תוך כדי סימון נקודות ציון מדי פעם שיוקדשו לילדים.

זו לא הרמת ידיים ולא השלמה בלית ברירה עם המציאות. זו החלטה מודעת שאפשר גם וגם וגם בלי להילחץ ובלי להלחיץ. לעבור את החום ודרך החופשה בלי להיות מותשת וחסרת אונים. כי זה המסר שאני רוצה להעביר להם – אמא שלכם רגועה, קרת רוח, מבינה אתכם ומאמינה בכם ולא לוחצת עליכם, אמא שלכם עובדת, כי ככה צריך, גם בקיץ, והכל יהיה בסדר. ורק שלא ישמעו את הקללה שמסתננת רגע לפני שאני צונחת בחצות: עד מתי אוגוסט 19?

 

 

 

הכותבת: עדי גל - מנהלת שיווק בשחל, חברת טלרפואה, אמא ל-2.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן