הצצה לקולקציית המוצרים לבית הספר לשנת תש"פ

נעמי גוטקינד-גולן בדקה עבורכם את המוצרים לבית הספר, לקראת שנת הלימודים הבאה, וחזרה עם מסקנות והמלצות

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 03/07/19 09:00 ל בסיון התשעט

הצצה לקולקציית המוצרים לבית הספר לשנת תש"פ
צילום: shutterstock

הוויכוח על יעילות ילקוטים וקלמרים ממותגים וכלי כתיבה מאוירים בקירוב ילדינו לאהבת בית הספר בפרט ואהבת תהליך הלמידה בכלל, לא הוכרע - אבל את יצרני ציוד הלימודים זה לא מעניין – הם שוברים כל שנה את הראש ומגייסים כל שנה את כישורי היצירה וההמצאה, כדי להפתיע אותנו עם עטים בצורת נוצה, תיקים עם כוכבי נוער, יומנים עם פתגמים מחוכמים, העיקר שניכנע לנדנודי הטף ונקנה. מרוץ אחר בין היצרנים הללו הוא מי יספיק ראשון להציג את מרכולתו החדשה.

אז נכון להיום, מי שהגיעה לקו הגמר ראשונה היא חברת פלפוט, שלפני ימים אחדים, בעוד המורים והתלמידים שקועים עדיין עמוק בתוך שנת הלימודים תשע"ט,  הזמינה אותנו לתערוכה גדולה של מוצרי שנת הלימודים תש"פ. עשרות מותגים, מאות פריטים, שלל עיצובים וחידושים, חלקם יבוא וחלקם מקוריים של אמני הבית וקשה לתאר את כולם, עם זאת כמה גימיקים נחרטו בזיכרון ושעשעו אותי במיוחד. למשל קלמר בצורת קונוס גלידה. ושוב, האם החיוך שזה מעלה יגרום לתלמיד לא לשכוח אותו בבית? אולי.

קלמר גלידה

קלמר גלידהצילום: נעמי גוטקינד גולן

צילום: נעמי גוטקינד גולן

 

בינתיים משך את תשומת לבי בקבוק שתייה דמוי שלושה כדורי רגל מחוברים, שגם מתכווץ. כשהבקבוק ריק, ניתן לכווץ אותו לכמה סנטימטרים. כשהוא מלא, הוא מתארך לכשלושים סנטימטרים. נקווה שזה אכן יעודד את ילדינו לשתות הרבה מים במהלך הלימודים. ראיתי גם עט דקיק ומוזהב שבקצהו נוצה סינטטית, פתקים דביקים עם חידות טריוויה שאימהות יכולות להצמיד לכריך או לקופסת האוכל של הפסקת עשר (הלוואי שבזכותם לא יחזירו הביתה פרי או ירק שנשכחו מכוסים בעובש ואכולים למחצה), יומנים עם איור של קשת בענן המאיים להתחרות על לב הבנות בטרנד החד קרן, ואוזניות עם הבהוב מאיר, להזהיר נהגים כשהילד החובש אותם חוצה את הכביש מחובר לנייד שלו.

צילום: נעמי גוטקינד גולן

פול פרנק

פול פרנקצילום: נעמי גוטקינד גולן

 

פלפוט מייבאת גם תיקי בית ספר מדרום אמריקה במותג "טוטו" שייחודים בצבעוניות עזה, ומשווקת את תיקי קלגב עם צילומי כוכבי כדורגל וסדרות טלוויזיה פופולריות כמו הכפולה. התיקים של פול פרנק גם הם חביבי הילדים, ובולט ביניהם תיק עם קוף גדול ממנו יוצאות כנפיים בתלת ממד.

לצד מוצרי החזרה לביה"ס, היו בתערוכה להיטי אוספים מהשנה האחרונה, מוצרי נייר, כרטיסי ברכה, לוחות שנה וצעצועים עם גימיק. דוגמה: בובה זעירה עם קוקו ארוך שכאשר משקיעים אותו בכוס מים חמים משנה את צבעו. או, בננות סינטטיות שניתן "לקלף" ובתוכן מסתתרת בובה קטנה (בהמשך יגיעו לארץ גם לימונים ירוקים וצהובים שניתן לקלף) ובובות בתוך בקבוק שמפו, כל אלה הם סדרות שלמות, שאי אפשר להסתפק ברכישת רק פריט אחד מהם, וכמה זה יעלה לנו תוכלו לתאר לעצמכם. 

קלמרי קלגב

קלמרי קלגבצילום: נעמי גוטקינד גולן

 

וישנו גם סמושי- להיט איסוף של דמויות ריחניות חדשות לצד בסטיז (החברים הקטנים שלהם). ואת התפקיד להגעיל ולדחות את המבוגרים וההורים (כמו חבורת הזבל של ימים עברו והמפלצות המרושעות של השנה שעברה), יתפוס "אנימלוסט"- להיט של חיות "מלוכלכות" בצבע שחור שננטשו בארגז ברחוב. הילד שקונים לו את אחד מהן, אמור ל"אמץ" אותן, 

לקלח אותן, ולהעניק להן חום ואהבה. כל אחת מהן מגיעה עם מברשת, צעצוע מחמד של החיה, וקצף אמבט. ודי ביזיון וקצף...האם לא עדיף לשדל את הקטנים להעניק חום ואהבה לחברים בשר ודם? שאלה אפיקורסית שכזו לא שואלים בתרבות הצריכה העכשווית...

מה עוד ראיתי בתערוכה? ערכות דומינו, דמקה ודוקים בגודל ענקי, שמתאימים למשחק על הרצפה או הדשא, כדורים שבתוכם מסתתרת הפתעה, קליפס מאיר לנעליים, ארנקים מסיליקון, פנקסים עם מפתחון, צדפה מאירה, לוחות מאירים ותקצר היריעה מלפרט את כולם. אז נחזור שוב לבית הספר.

טרנד הקשת בענן

טרנד הקשת בענןצילום: נעמי גוטקינד גולן

 

בשנת הלימודים תש"פ יוכלו ילדינו הודות לפלפוט להגיע לראשונה לבית הספר עם תיקי המותג FILA כולל פאוצ'ים וקלמרים. מותג הבית של פלפוט, טאץ' (TOUCH) מציע מחברות ומכשירי בצבעים פסטליים (תואמים את סולם הגוונים של אופנת הבגדים בקיץ 2019), וכרגיל הציוד של קלגב עם שחקני מכבי ת"א וריאל מדריד, מפרץ ההרפתקאות, נסיכות, מיקי, מיני, קיטי, ספיידרמן וקארס. מי שכל אלה לא מספיק חדשני בשבילו ימצא תיקים עם גיבורי פורטנייט, המותג החדש רוביקס (קובייה הונגרית) לצד מותג הגלישה ריפקרל בעיצוב אופנתי.

ראיתי על מחברות ויומנים גם איור של בעל החיים הנקרא עצלן, את סמיילי שנשאר איתנו, ואת הקוף הנצחי של המותג פול פרנק. כמה כל זה יעלה לנו? התיקים יעלו בין 120 ל-250 שקלים, ומוצרי פלפוט למיניהם, בין 2 שקלים ל-100. ואידך זיל גמור. ישחקו הצילומים לפנינו.