5 עצות שייעלו לכם את הזמן

איך לנצל את השעות המתות בהן אתם ממתינים למייבש הכביסה שיסיים את פעולתו? ובנתיים לסיים עוד משימה או שתיים בערב כשהילדים ישנים, על מנת לבלות עם בני המשפחה שעה אחת מוקדם יותר מחר.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 16/06/19 15:56 יג בסיון התשעט

5 עצות שייעלו לכם את הזמן
צילום: shutterstock

קצב החיים המהיר בעולם כיום ממלא כל יממה בשלל משימות ולפעמים נראה כי 24 שעות אינן מספיקות לבצע את כל המטלות[1]. אך אם ננסה לייעל מעט חלק מהפעולות שאנו מבצעים במהלך היומיום ולהיעזר בפתרונות טכנולוגיים ניתן להרחיב את כמות המשימות שנוכל לבצע[2]. לפעמים הבעיה טמונה דווקא בנו וכדאי לשקול טיפול בהפרעות קשב וריכוז. אספנו עבורכם כמה המלצות לניהול נכון של הזמן.

ניקיון הבית – האצילו סמכויות
מגלים כי אחרי יום עבודה ארוך צריך למצוא עוד 3-4 שעות בשבוע לניקיון הבית? האצילו סמכויות[3] ולמדו את הילדים את רזי הפעלת מכונת הכביסה, מדיח הכלים והפעלת שואב האבק. תוכלו להשתמש גם במגוון טכנולוגיות כמו רובוט השואב את האבק במקומכם או מכשיר לשטיפת רצפה הפועל בזמן שאתם מבצעים פעולות אחרות.

העבירו את הקניות של מוצרי המזון לרשת האינטרנט
מבזבזים שעות רבות בסופר? תכננו את רשימת הקניות שלכם והזינו אותה באחת מרשתות הקניות. בכל שבוע תוכלו לעדכן אותה מעט ולהזמין את מוצרי המזון ישירות הביתה. כך תגלו כי חסכתם גם סכום לא מבוטל על מוצרי שמושכים את העין בסופר, אך מפתים הרבה פחות כאשר הם מופיעים כתמונה על המסך. קניה ברשת מאפשרת גם להימנע מהוספת מוצרים לעגלת הקניות על ידי בני המשפחה הצעירים הנמשכים למשחקים השונים בסופר ולממתקים.

ערכו רשימת משימות שבועית למשפחה
פעולות בסיסיות בבית אפשר להעביר לשאר בני המשפחה. לדוגמה: שטיפת הרכב יכולה להיות פעילות מהנה לשבת בבוקר עבור בני הנוער בבית, לצד הורדת הזבל או קיפול הכביסה. אם אתם עובדים מהבית תוכלו גם ללמד את הילדים כיצד לבצע חלק מהמשימות שלכם כמו איתור מידע ברשת האינטרנט, עריכה גרפית של תמונות או הקלדת נתונים.  בעתיד, המשימות שביצעו יוכלו להיות חלק מהניסיון התעסוקתי שיוכלו להציג למקום עבודה פוטנציאלי.

קומו שעה אחת מוקדם יותר
לפעמים ניתן להוסיף עוד שעה אחת ליממה בקיצור שעות השינה שלכם. אם אתם ישנים יותר משמונה שעות, תוכלו בחלק מהימים לקום שעה אחת יותר מוקדם ולהספיק חלק ממשימות היום. בתחום זה רבים מהמנטורים לניהול זמן ממליצים לבצע פעולה אחת לפחות שאינכם אוהבים לעשות – על מנת לפנות את היום לשאר המשימות שאתם מבצעים בקלות יתרה.

אם ניתן – קצרו את יום העבודה ובצעו חלק מהמשימות בשעות הערב בבית
נסכם בהמלצה אחרונה שאינה רלוונטית לכולם. אם גיליתם כי חלק מהפעולות אותם אתם מבצעים בעבודה יכולות להתבצע בצורה יעילה יותר מהבית בשעות הערב – נסו לבדוק עם מקום העבודה האם ניתן לשנות את מודל ההעסקה שלכם ולשלב גם עבודה מרחוק. כך תוכלו לנצל את השעות המתות בהן אתם ממתינים למייבש הכביסה שיסיים את פעולתו ולסיים עוד משימה או שתיים היום בערב כשהילדים ישנים, על מנת לבלות עם בני המשפחה שעה אחת מוקדם יותר מחר.

אין באמור לעיל, במידע או בתשובה כדי להוות בדרך כלשהי, ייעוץ רפואי או אחר כלשהו, המלצה או תחליף לטיפול כלשהו או המלצה למוצר או תכשיר כלשהו. אי לכך, יש לקרוא היטב את עלון המידע הנלווה לכל מוצר ולפנות לרופא לצורך קבלת טיפול או ייעוץ רפואי


[1] Mackenzie, A., & Nickerson, P. (2009). The time trap: The classic book on time management. Amacom.

[2][2] Silber, L. (2010). Time Management for the Creative Person: Right-Brain Strategies for Stopping Procrastination, Getting Control of the Clock and Calendar, and Freeing Up Your Time and Your Life. Crown Business.

[3] Hessing, M. (1994). More than clockwork: Women's time management in their combined workloads. Sociological Perspectives37(4), 611-633.