אחת ולתמיד: 5 דרכים לנקות את הקיר - בלי לצבוע מחדש

יש לכם ילדים קטנים בבית? לעיתים כשאין לילדים פינת צביעה הם מנצלים את הקירות לטובת יצירות האומנות ומותירים צלקות עקשניות בבית - הנה כמה דרכים פשוטות להסיר אותם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/24 15:30 כה באדר א'

אחת ולתמיד: 5 דרכים לנקות את הקיר - בלי לצבוע מחדש
קישקוש על הקיר, צילום: Alexander Sysolyatin,Shutterstock

פסח אומנם מגיע רק עוד חודשיים, אך יש מי שכבר החלו במלאכת הניקיון. הורים צעירים נתקלים פעמים רבות בקשקושים שהותירו הקטנטנים על הקיר ושואלים את עצמם כיצד להסיר את הכתמים העקשניים מבלי להסיר את שכבת הצבע מהקיר? ראשית, תמיד מומלץ לבדוק כל חומר ליתר ביטחון בפינה נסתרת בקיר כדי למנוע אפשרות של פגיעה בשכבת הצבע, אך הנה מספר שיטות יעילות.

1. סודה לשתייה - מומלץ עבור צבעי פנדה. יש להשתמש במטלית רטובה וחמה, לפזר עליה אבקת סודה לשתייה ולאחר מכן לשפשף את הכתמים בעדינות עם המטלית כדי שלא להסיר בטעות חלק מן הצבע מהקיר.

כתמים

כתמים צילום: srilata,Shutterstock

מסיר לק ומשחת שיניים

2. מסיר לק ללא אצטון - מומלץ עבור כתמי טושים. יש לשפוך כמות קטנה של החומר על מגבת נייר ולמרוח בעדינות על הכתם. לאחר מכן יש לשפשף את הכתם מספר פעמים והכתם יוסר בהדרגה.

3. משחת שיניים לבנה - יש להבריש מעט משחה על הכתמים ולהשאיר אותם כך מספר דקות, לאחר מכן הסירו את משחת השיניים עם מגבון לוח והכתם ייעלם.

קשקושים על הקיר

קשקושים על הקיר צילום: KayaMe,Shutterstock

מטליות אלכוהול וחומץ

4. אלכוהול - השרו כרית צמר גפן או מטלית נקייה באלכוהול ושפשפו בעדינות את כתם הטוש שיטה זו אמורה להסיר את הכתם מבלי לפגוע בקיר. אם כתם הדיו עדיים נשאר, חזור על השלבים 1-3 פעמים עד שהוא נעלם. ניתן להשתמש גם במגבוני אלכוהול מוכנים מראש.

5. חומץ - יש לערבב חומץ ומים, ולאחר מכן להזליף את התערובת על הכתמים. ניתן לנגב את הכתמים לאחר מספר דקות עם מטלית נקייה.