בער"ן מדווחים: 100 ימים - למעלה מ100,000 פניות

מאז תחילת המלחמה מעל ל-100,000 פניות מילדים, מאזרחים וחיילים מכל רחבי המדינה. 3,000 מהן התקבלו במהלך אירועי התופת בשבת השחורה של ה-7/10

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/24 13:44 ד בשבט התשפד

בער"ן מדווחים: 100 ימים - למעלה מ100,000 פניות
צילום: shutterstock

עמותת ער"ן, המעניקה עזרה ראשונה נפשית, מדווחת כי מאז תחילת המלחמה התקבלו למוקדי הסיוע של העמותה מעל ל-100,000 פניות מילדים, מאזרחים וחיילים מכל רחבי המדינה. 3,000 מהן התקבלו במהלך אירועי התופת בשבת השחורה של ה-7/10.
אלפי פניות התקבלו מעולים חדשים בקו הסיוע המשותף של משרד העלייה והקליטה עם ער"ן.
מאות רבות ממתנדבות ומתנדבי העמותה התגייסו בכדי לתגבר את הקווים של ער"ן, שמציינים כי מפלס החרדה והכאב הנפשי החריגים של אזרחי ישראל מקבלים ביטוי בשיחות המצוקה שהתקבלו לאורך כל 3 החודשים האחרונים.

לדברי שוקי אורן, יו"ר עמותת ער"ן: "ישראל מתמודדת עם אחד המשברים הקשים בתולדותיה. מזה שלושה חודשים עשרות אלפי אנשים ומשפחות נמצאים בטרגדיה אישית וכל המדינה נמצאת בטראומה לאומית. הפניות לער"ן הן ההוכחה לכך שנדרשת תשתית לאומית לעזרה ראשונה נפשית, אותה ער"ן מספקת לכלל אזרחי ישראל. משבר בריאות הנפש ישאר איתנו לעוד תקופה ארוכה ונדרש ביטחון תקציבי מצד הממשלה לחיזוק התשתית הלאומית הקריטית הזו".

מנכ"ל עמותת ער"ן, דוד קורן מסר: "ברקע דיוני התקציב והחשיבות של השמירה על בריאות הנפש של כלל אזרחי ישראל, חשוב להבין שהמספר האדיר של הפניות הינו עדות לצורך בסיוע. מדובר בפניות קשות, ממש קורעות לב, שהתקבלו מתחילת האירועים והאסון הכבד שפקד את מדינת ישראל. צוות העמותה והמתנדבים היקרים שלנו, עושים ימים ולילות בכדי לענות לכל מי שזקוק לסיוע ועזרה ראשונה לנפש הפצועה והכואבת. חשוב לנו לתת את השירות הזה לכל אזרח בישראל ולכל מי שחווה רגעים קשים במהלך תקופה זו. אנחנו כאן במגוון רחב של שפות לכל האוכלוסייה ובכל עת".

הסיוע של ער"ן פעיל 24/7 באנונימיות וזמין לכל אדם, בכל גיל ובכל סוג של מצוקה רגשית או נפשית.