במשך חודשים אנחנו מחפשים בית לעבור אליו - פתאום הבנו שהכל אותו הדבר

במהלך החיפושים שלנו אחר הדירה שתהפוך לבית החדש שלנו, הבנו שכל הבתים נראים אותו הדבר - חיסרון לפה, יתרון לשם, בסופו של דבר אנחנו אלו שעושים את ההבדל

חדשות כיפה הללי עזרא  14/06/23 11:31 כה בסיון התשפג

במשך חודשים אנחנו מחפשים בית לעבור אליו - פתאום הבנו שהכל אותו הדבר
צילום: shutterstock

כבר כמה חודשים שאנחנו מחפשים בית. בעל הדירה הודיע לנו בכאב שהמשכנתא חונקת אותו ואין לו ברירה חוץ מלהעלות את שכר הדירה של הבית שלנו. אנחנו מאוד אוהבים את הבית שלנו, את הקהילה ואת השגרה ולכן הכחשנו את העובדה שאנחנו צריכים לעבור ממנו, אבל ברגע שהגיעו אנשים שונים לראות את הדירה ולבדוק האם היא תהפוך בקרוב לבית שלהם הבנו שאין הרבה ברירות וצריך להתחיל לחפש את הבית הבא שלנו.

הכל אותו הדבר, אלו אנחנו שעושים את ההבדל

אז הפשלנו שרוולים והתחלנו במלאכה הקשה של חיפוש בית. חרשנו את יד 2, נסענו אלפי קילומטרים בשביל להתרשם ממקומות, ואני בטוחה שמעכשיו אני מנצחת בארץ עיר כי אני פשוט מכירה כמעט כל יישוב בארץ (ואפילו יכולה להגיד לכם מה אופי היישוב, כמה עולה שם דירה ואילו מסגרות יש שם לילדים). וככל שראינו יותר דירות, ככל שדיברנו עם יותר בעלי דירות ומתווכים, הגענו להבנה פשוטה - הכל אותו הדבר, אלו אנחנו שעושים את ההבדל.

לא מזמן, למשל, בדקנו שש דירות בעיר בדרום הארץ. בדירה הראשונה התרשמנו מאוד מגודל המטבח אבל הסלון היה חשוך, באחרת התלהבנו מאור השמש בחדרים אבל השירותים היו קטנים ובשלישית השכן ממול היה נראה אדם נחמד אבל הקומה הייתה גבוהה מדי, וכן הלאה. לכל מקום היו פלוסים ומינוסים שונים ובכל זאת המשכנו לראות עוד ועוד דירות.

התמונות שנתלה, המוזיקה שנשמע ביום שישי בבוקר, הם מה שיעשה את השינוי

רק בדרך חזרה לבית שלנו, מותשים עם תחושת כישלון גדולה, הבנו שהכל בעצם אותו הדבר. הדירות כולן דומות, הפלוסים והמינוסים מתקזזים שווה בשווה ולבסוף בשורה תחתונה אנחנו אלה שנעשה את ההבדל. התמונות שנתלה, המוזיקה שנשמע ביום שישי בבוקר, ריחות הבישולים בערב חג, זה מה שיעשה את השינוי, לא עוד 2 מ"ר במרפסת ולא עוד 5 קומות מעל או מתחת או ממול.

בכל רגע מתוך רגעי החיים שלנו יש לנו את הכוח המדהים ליצור משהו מיוחד ושונה. זה לא תלוי בתנאים החיצוניים או בגורל אלא בידיים שלנו לחלוטין. האישיות הייחודית שלנו והיכולות שיש בנו מקנות לנו את היכולת לעצב וליצור רגע אחר רגע שהופך לבסוף למסע האישי והייחודי לנו. פעמים רבות יש קושי לזהות ולהבין את הייחודיות הטמונה בנו בעיקר בגלל המסגרות החברתיות והנורמות המקובלות שהורגלנו לחיות לפיהם, אבל אם נשתיק לרגע את רעשי הרקע נוכל לשמוע קול פנימי בתוכנו.

אנחנו צריכים שינוי בהבנה

לוקח זמן להבין שהחיים המיוחדים, האחרים והשונים אינם תלויים בכמות הכסף בחשבון הבנק שלנו, בגודל הדירה או במספר שנקוב על הטיקט. הם נובעים מההבנה שכל רגע בחיינו מציע לנו הזדמנות לגדול, להתמודד עם אתגרים ולשמש עשייה טובה. כל רגע בחיים יכול להפוך למיוחד, וכל זה פשוט בגלל שאני היא אני ואתה הוא אתה.

אז איך אנחנו משתמשים בכוח הפנימי הזה והופכים את חיינו למיוחדים? אנחנו צריכים שינוי בהבנה. להבין שכל המסביב, כל מה שהתרגלנו וחונכו חברתית לשים עליו דגש, הוא תפאורה אחת גדולה. הרכב, הבית, הבגדים, הנעליים, הלוגו שיש על משקפי השמש, הצבע של השיער, הניצוץ שעל התכשיט, כל אלו אולי נראים מבדלים, אבל האמת היא שהכל אותו הדבר, אנחנו אלו שעושים את ההבדל.