היזהרו מהתייבשות: הוראות בטיחות לל"ג בעומר

בכל רחבי הארץ מציינים את ל"ג בעומר והילולת רבי שמעון בר יוחאי בהדלקת מדורות וחגיגות המוניות. כדי להימנע מהתייבשות וסכנות שונות, במגן דוד אדום פרסמו הוראות בטיחות לקראת החג

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/23 13:48 יז באייר התשפג

היזהרו מהתייבשות: הוראות בטיחות לל"ג בעומר
מדורות ל"ג בעומר, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

במגן דוד אדום ערוכים ומוכנים בכוננות מוגברת לאבטח רפואית את הילולת הרשב"י במירון, אליה צפויים להגיע במהלך יממת ל"ג בעומר מאות אלפי מתפללים. מאות רבות של חובשים, פראמדיקים ורופאים של מד"א סיימו את ההערכות לאבטחה הרפואית ויעניקו סיוע ועזרה ראשונה בהתאם לצורך בשטח.

בצל האסון הכבד שאירע לפני כשנתיים בו 45 מתפללים נספו ולא שבו לביתם ונוספים נפצעו, במגן דוד אדום קוראים לציבור להישמע להנחיות כוחות המשטרה והסדרנים, לשהות בהר רק על השעות הנקובות בכרטיסים, להימנע מדוחק בהר ובאזורים הסובבים אותו ולהקפיד על שתיה מרובה. על מנת לשמור על ביטחונכם במהלך ל"ג בעומר, מגן דוד אדום פרסמו הוראות בטיחות לל"ג בעומר.

הוראות בטיחות לל"ג בעומר

  1. מנעו התייבשות: רצוי להרבות בשתיית נוזלים מעבר לתחושת הצימאון ולהצטייד בכמות מים מספקת. יש להימנע מלהתהלך בשמש ללא כיסוי ראש וכדאי למרוח איברים חשופים בקרם הגנה.
  2. חולים וקשישים הנוטלים דרך קבע תרופות כרוניות, מתבקשים להצטייד בהן לפני היציאה לדרך.  
  3. יש להקפיד על אכילת מזון שנשמר בתנאי קירור והיגיינה נאותים.
  4. באזור ההדלקה, מד"א מבקש מהציבור לנקוט בצעדי זהירות -  אין לזרוק חומרים דליקים (שמן ועוד) באתר ההדלקה, העשויים לגרום להתלקחות או החלקה. 
  5. אין לטפס על גדרות, עצים, עמודי חשמל, תחנות אוטובוס וכו', מחשש לנפילה ופציעה קשה.
  6. יש להימנע מדוחק ומקומות צפופים. חשוב להקפיד ולשמור על קשר עין עם ילדים ופעוטות. יש לקבוע נקודת מפגש מוגדרת מראש במקרה של אובדן/ניתוק קשר.
  7. יש להישמע להנחיות כוחות הביטחון והסדרנים.
  8. בכל מקרה של פציעה ניתן לפנות לצוותי מד"א הפרושים באתר, ולמרפאות מד"א, על מנת לקבל טיפול רפואי. במידת הצורך יש לפנות למד"א בטלפון החירום 101.
מדורת ל"ג בעומר. אילוסטרציה

מדורת ל"ג בעומר. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בנוסף, מדי שנה, מתקבלות במד"א קריאות על נפגעים כתוצאה מתאונות דרכים בדרך להר מירון ובדרך חזרה ממנו. מד"א קורא לציבור החוגגים להישמר בדרכים.

הוראות בטיחות בדרכים

  1. על הנהגים להקפיד על שינה מספקת לפני היציאה לדרך.
  2. יש לקחת בחשבון את הפקקים הרבים שבאזור מירון: על הנהגים לשמור על ערנות רבה, להקפיד על שמירת מרחק מספק בין רכב לרכב, ולנהוג במשנה זהירות.
  3. רכבים בהם ילדים ותינוקות - יש להקפיד לחגור את הילדים בכיסא בטיחות מותאם ולהצטייד בשתייה ומזון מספיקים בעבורם, שכן השהייה בפקקים עלולה להיות ארוכה.
  4. אין להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר, גם אם חלונות הרכב פתוחים – גם לא לזמן קצר.
  5. יש להישמע להוראות המשטרה והסדרנים באזור הר מירון, על מנת להימנע מתאונות מיותרות.

צילום: pixabay