ילדים זה שמחה? לא בדיוק

הללי עזרא אוהבת את הילדים שלה, אבל לדעתה ההגדרה הנכונה עבורם היא "שמחה מורכבת". הם מתוקים, צבעוניים וגורמים לאושר - אבל יש צד אחר שלא מדברים עליו, וזו בדיוק הבעיה

חדשות כיפה הללי עזרא  04/05/23 13:41 יג באייר התשפג

ילדים זה שמחה? לא בדיוק
צילום: shutterstock

למה זה הפך לגיטימי לשכנע את כל הזוגות הצעירים חסרי הילדים שילדים זה שמחה? אני בת 25, ואני אמא לשניים, שני ילדים קטנים ומקסימים שיכולים להפוך למפלצות קטנות ברגע. בכל זמן נתון כל אחד מהם יכול להראות צד אחר לחלוטין שנמצא בו ולפעמים, למשל בערב, הצדדים מתחלפים יותר מהר ממהירות האור ואני מוצאת את עצמי אבודה בחושך מולם.

יש משהו שהייתי רוצה להגיד לעצמי אילו הייתי חוזרת אחורה

אני זוכרת שאחרי שהתחתנתי, הייתי אז בת 21, היה לנו טוב, היה לנו רגוע, בנינו את עצמנו ביחד ולכוד. מהר מאוד הגיעו הרמזים, "מה עם תוספת קטנה למשפחה?", "נין ישמח את סבתא ", "להיות הורים צעירים זה הכי כיף". גם אנחנו התחלנו לדמיין את עצמנו כאבא ואמא, הרגשנו אחראים, הרגשנו שהעתיד שלנו בידיים שלנו.

והנה היום, אני אמא צעירה, כל כך צעירה שקבוצת השווים שלי עדיין בטיול אחרי צבא. אני אוהבת את הילדים שלי, אוהבת אותם בכל ליבי, הם באמת כל המהות שלי בחיים, אבל אם יש משהו שהייתי רוצה להגיד לעצמי אילו הייתי חוזרת אחורה הוא, "עצרי רגע, זה לא כזה פשוט, תתמקדי לרגע בעצמך. תביאי ילדים כשזה בא מדיוק פנימי שלך, כשתהיי מוכנה".

צילום: shutterstock

יש צד שפחות מדברים עליו

תחשבו שילדים זו לא שמחה. ילדים זו שמחה, שמחה גדולה ומלאה וצבעונית ומורכבת, שמחה מורכבת. זה הופך מורכב כשמבינים שהתמונה המלאה היא גדולה יותר, ויש גם צד שפחות מדברים עליו. על העובדה שלא ישנים בלילות, השנים הראשונות הן עייפות שלא נגמרת. יש שבועות שאין לי רגע אחד לעצמי, כבר שכחתי מה זה תחביב או שעמום של יתר זמן פנוי. זה מורכב כי מדובר בשנים של ויתור עצמי בקריירה, בבריאות העצמית ובזוגיות, פתאום כל סיטואציה הופכת למורכבת, המון כביסות, המון כלים, המון קניות. כל יציאה מהבית הופכת ארוכה ומייגעת, והעניין הכי מורכב - שכל זה - אל חזור.

רק אצלי זה קשה ככה?

ברגע שהפכת להורה את תמיד בתפקיד הזה, ותמיד זה משמח ומורכב ומשמח שוב. והאמת היא, שלדעתי זה מורכב כי זה לא מדובר מספיק. לפעמים אני גוללת את הפייסבוק ורואה תמונות של ילדים של חברים שלי, ותמיד הכל נראה מושלם כל כך ופשוט כל כך. תקופה ארוכה שחשבתי - מה? רק אצלי זה קשה ככה? ואז התחלתי לדבר עם אותם חברים והבנתי שכולנו חווים את אותו הקושי ואותה השמחה.

ילדים זו שמחה מורכבת. אין לי יכולת השפעה על כל הזוגות הצעירים בישראל, אבל לפחות מי שמתייעץ איתי, או מי שקורא את המילים האלו, הלוואי ותדעו ותבינו באמת, שילדים זו שמחה מורכבת. הלוואי ושכשתגיעו לתואר הנכבד הנקרא "הורות" זה יהיה ממקום של בירור אמיתי והבנה שזה מה שמתאים לכם ונכון לכם, הלוואי ותהיו מוכנים נפשית, פיזית וכלכלית למסע הזה שנקרא הורות והלוואי הלוואי שתרגישו שאתם שמחים, גם כשזה מורכב.

צילום: shutterstock