זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, אבל במצב הנוכחי זה עדיף

מחאת המטפלות מציבה אותנו, ההורים, בפוזיציה לא נעימה. המעונות נסגרים ואנחנו נאלצים למצוא סידור לילדינו. אז נכון, זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, אבל עם מה שהגננות והמטפלות עוברות זה עדיף

חדשות כיפה הללי עזרא 27/04/23 16:18 ו באייר התשפג

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, אבל במצב הנוכחי זה עדיף
צילום: shutterstock

ערב. אני יושבת על הספה עייפה מהיום שהיה, צלצול התראה נשמע מהפלאפון, אני מציצה. קפצה התראה מהקבוצה של המעון. "מחר הגן יהיה סגור, שוב מחסור בכוח אדם". נשימה עמוקה, זה מתסכל ומבאס, שוב צריך למצוא פתרון ברגע האחרון. וכולנו יודעים - שזה לא כל כך נעים לראות גן סגור.

אבל יותר לא נעים זה להגיע כל בוקר לגן ולראות גננת עייפה, מתוסכלת. גננת שאחראית על 7 מלאכים קטנטנים, וכל אחד הוא עולם ומלואו, והיא, רק אחת, והיא עייפה. מתרוצצת בין 7 עולמות שונים אחד צמא ואחת רוצה את הדובי והאחרת בדיוק נפלה וצריכה חיבוק.

למה נשיאת בית המשפט העליון מרוויחה 80,000 שקלים ומטפלת רק 5,300?

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור אבל יותר לא נעים זה לדעת שהגננת שמטפלת בילדה שלי, בכל עולמי, מרוויחה מעט מעל המינימום. אישה שתפקידה חשוב לא פחות מכל תפקיד אחר. למה נשיאת בית המשפט העליון מרוויחה כ-80 אלף שקלים בחודש, ומטפלת ב-7 ילדים שיגדלו ויעבדו במקצועות הרפואה, עריכת דין, הוראה, טיפול ויזמות, מרוויחה 5300 שקלים לחודש?

הילדים האלו הם העתיד שלנו, ומי שאחראית עליהם 8 שעות בממוצע כל יום, 44 שעות בממוצע בשבוע, מרוויחה משכורת שמספיקה לה בקושי לקניות בסופר. זה לא כל כך נעים לראות גן סגור אבל יותר לא נעים זה להגיע לאסוף את הבת שלי אחרי יומיים של ניקיונות פסח מטורפים ולדעת שלגננת לא אפשרו אפילו יום חופש אחד נורמלי, היא עובדת גם השבוע, כמו בכל שבוע, כרגיל.

מחאת המטפלות

מחאת המטפלות צילום: ללא

במקום לעסוק בעניינים חשובים, הגננת מותשת בעיסוק בנושאים לא רלוונטיים

הגננת של הבת שלי עובדת בתנאים לא נורמליים, את ימי הניקיונות לחג הפסח שכולנו לקחנו ימי חופש היא לקחה כיום מחלה. זה לא כל כך נעים לראות גן סגור אבל יותר לא נעים זה לראות גן שיש בו 3 תאי שירותים וכולם מותאמים לילדים, אפילו לא אחד לאדם מבוגר. הגננת של האוצר שלי אפילו לא יכולה להתפנות בצורה נורמלית.

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור אבל יותר לא נעים זה לדעת שהגננת שאמורה לעסוק בעניינים חשובים כמו חינוך, הבנת נפש הילד, תיווך העולם לילדים, הסבר על תופעות שונות בעולם ופיתוח מיומניות חברתיות, מותשת בעיסוק בנושאים לא רלוונטיים כמו לוודא שיש מלאי טישו, לדאוג שהאוכל מהמטבח מגיע בזמן ומספיק לכולם ולדאוג לסגור את הדלת שלא נסגרת אוטומטית בשביל שילדים לא יצאו.

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, אבל במצב הנוכחי זה עדיף

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור אבל יותר לא נעים זה לראות אכזבה בפניה של הגננת כשהיא רואה את השי לחג שקיבלה. אני קיבלתי מהעבודה שלי שובר בסכום יפה, חברה שלי קיבלה מתנות יקרות לבחירה ואח שלי ההייטקיסט קיבל יום חופש לכבוד החג, והגננת שכל כך משקיעה בעבודה שלה קיבלה עציץ בסך 15 שקלים, וגם הכסף אליו לא הגיע מכל הורי הגן כי יש הורים שמסרבים לשלם כסף לוועד המעון.

גננת

גננת צילום: shutterstock

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור אבל יותר לא נעים זה לדעת שהקפה הראשון שהגננת של הבת האהובה שלי שותה הוא בשנת צהריים שלה ושל חבריה לגן, לקראת השעה 13:00, לפעמים זה גם הפעם הראשונה שהיא מכניסה דבר מאכל לפה. והשעה וחצי האלו - זה הזמן היחיד שיש לה רגע לנשום, לא לפני שהיא דיברה עם כל ההורים הדואגים, סידרה וניקתה את הלכלוך והבלאגן שעשו הילדים, התפנתה סוף סוף, אולי דאגה לפעילות לחג שמתקרב והרדימה את הילדים שלא הצליחו להירדם.

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, ובכל פעם שנשלחת הודעה בקבוצה של המעון "מחר הגן יהיה סגור", אני יודעת שלא הייתי מתחלפת עם המטפלת של הבת שלי. לא בשכר ולא בתנאים. לא הייתי מסוגלת לעבוד ככה. אז נכון, זה לא כל כך נעים לראות גן סגור, אבל במצב הנוכחי זה עדיף.